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Started 56 days ago (2024-08-20T05:00:00Z).
Ends 50 days from now (2024-12-05T05:00:00Z).
Short game ideas for Game Design Class
Género: Aventura, Puzzle, Rico en Historia
Plataforma:Pc
Público Objetivo: Tipo Achiever. Personas que les gusta los juegos sobre viajes en el tiempo y puzzles. Proyectado para 14 años en adelante.
Descripción del juego: Eres un inventor que dedico toda su vida a crear una máquina la cual detecta todos los problemas y los analiza y soluciona, el día de presentar el artefacto al mundo sucedió algo inesperado y este te mando 5 días al pasado. La máquina detecto todos los problemas de la ciudad y tu objetivo es resolverlos para que todo vuelva a la normalidad o a una mejor.
La mecánica consiste en el uso de los Loops temporales así consiguiendo información de los problemas y el como puedes solucionarlos. Los loops están dividido en los días (del domingo a viernes) y cada uno tiene eventos que están relacionados con los problemas, así dando un nivel de dificultad ya que debes tener en cuenta las consecuencias de las acciones que haces en los días futuros. A medida que pasas las repeticiones el artefacto te da mejoras así facilitando la realización de problemas.
El audio del juego es calmado, en parte emotivo con el ruido de la ciudad de fondo. El arte seria estilo anime 3d al estilo de juegos como persona, con toques realistas.
Audio: https://www.youtube.com/watch?v=sk6gKnRWR9A
Imagen: https://in.ign.com/edith-finch/107524/review/what-remains-of-edith-finch-review
Género: Misterio / Simulación
Plataforma: PC
Audiencia Objetivo: Fans de juegos de misterio, aquellos que disfruten de las novelas de detectives, fans de juegos de deducción como Clue.
Game description: En Death did us Part, juegas como un detective, el cuál está encargado de descubrir quién asesinó a su esposa, cuyo cuerpo encontró en el comedor de su mansión. El detective no estará trabajando solo, ya que tendrá la ayuda de los espíritus con los que solía comunicarse de pequeña.
La interfaz de éste juego sería una mezcla entre diegética y espacial, y tomaría la forma de fantasmas caricaturescos que señalan lugares de importancia apenas te acerques a los mismos, además de ser parte del menú principal y del menú de ajustes.
Éste juego tiene una historia plegada. Dependiendo de qué pista encuentres primero, el resto aparecerá en lugares distintos, y tendrán una reacción y explicación distinta por parte del detective. Sin embargo, independientemente del orden en que encuentres las pistas, siempre habrá la misma cantidad de pistas, y el asesino seguirá siendo la misma persona.
En cuanto al arte del mismo, ambos estarán inspirados en las películas de detectives en blanco y negro. Completo con los blues suaves que suelen acompañar a las mismas. Un ejemplo de la clase de música que busco es “Forgotten Moments, de Skullgirls 2nd Encore”
(https://www.youtube.com/watch?v=4Z8ztmQaqtY).
Genre: Horror/Simulator
Platform: PC
Target Audience: Those who want a scary twist in their fashion-designing games. Fans of psychological horror, and unethical experimentation. Fans of monkey’s paw-style storylines. Projected to be 18+.
Game description: What do you think could be considered “Beauty”? …and how far will you go to achieve it? The Eternal Beauty Salon is a game where you play as a fashion designer in an urban-fantasy world, tasked by a mysterious and ominous client to create the perfect dress. Unlike most fashion designing games, this game forces you to obtain and/or create the materials for the dress yourself, rather than giving them to you.
The twist here, however, is what you have to DO to turn things into the required materials for each dress. Some of your ingredients might be a little more… conscious than you might like. But in the end it’ll all be worth it. All the pain and suffering you cause will be enough to finally pay off all your debts… right? Just a few more goblin eyes… and this will all be over.
…wait, where was I? …ah, yes- music. The music for this game would, like most horror games, inspire a sense of unease within the player, but also inspire a sense of awe and beauty, kind of like what the song “Dream’s forbidden depths” from Mario & Luigi Dream Team inspires in its listeners.
(https://www.youtube.com/watch?v=50mDp_idRH4).
Artstyle-wise, the game would feature a 2D Cartoony-looking artstyle, akin to the one used in JelloApocalypse’s animated Youtube series: Epithet Erased
Genre: JRPG, Action, Adventure
Platform: Console and Pc
Target Audience: Projected to ages between 18 and up, fans of JRPGs, strategic battles, and quirky storylines.
Game Description: In Corporate Odyssey, you control a group of office workers who, after a “Nomikai” (a Japanese drinking party meant to foster teamwork),wake up to find their world dramatically altered. Monsters roam where people once stood, and abstract concepts like "stress" or "competition" have taken on tangible forms. Even more bizarre, their words and actions now wield magical power. You must help them navigate this strange new reality while continuing their job as salespeople, battling enemies who represent the daily challenges they face (computer viruses, scammers, IRS agents, rival sellers, supply-demand crises, and more.)
Combat is turn based, but with a twist. Instead of depleting a health bar, enemies have a Persuasion Gauge, which fills based on the player’s actions, reflecting a sales negotiation (Pitch replacing attack, Negotiation replaces Magic, Portfolio replaces Bag, etc)
The game features a 2D pixel art style that reminds of retro JRPGs, combined with 3D- rendered backgrounds, similar to Octopath Traveler. The audio is inspired by modern synth and lo-fi beats, mixed with upbeat jazz and electronic elements. The audio reflects the everyday hustle, giving an reminiscent of a Japanese city life at night.
Audio: https://www.youtube.com/watch?v=ANcuqk7x33o&list=PLSPeXU6BtFC9XVLqlBLfF-fYx6TW6n6TE&index=6
Image: https://www.nintendocastle.com/2016/10/2-a-quirky-rpg-masterpiece-earthbound-review/
Generó: Carreras, Acción
Plataforma: Consola
Audiencia: Personas que buscan juegos de autos que vayan rápido y sin control con muchos choques en pantalla y un toque de caos. Proyectado a personas entre 21 a 35 años.
Descripción del juego: Cada vez que juegas una partida escoges un conductor que viene acompañado de un tipo de coche ya sea un carro de carreas, una camioneta, un bus, o incluso un todoterreno.
Tu objetivo es chocar con todo lo que te puedas encontrar en la carretera como postes de luz, hidrantes, señales de tránsito, paradas de bus y obviamente otros vehículos entre otras cosas, ir ganado multiplicadores de valentía y crear el mayor caos posible. Como consecuencia serás perseguido por las autoridades y si eres derribado pierdes.
Los controles para manejar el vehículo serian gatillo derecho para acelerar, gatillo izquierdo para frenar, stick izquierdo controlar la dirección en la que iría el coche, el stick derecho para rotar la cámara, y los botones se encargarían de cosas como el freno de mano e interacciones en los menús.
El estilo de las carreteras y los coches seria con unas visuales realistas parecidas al Burnout Paradise.
Créditos de Imagen: (https://store.steampowered.com/app/1238080/Burnout_Paradise_Remastered/?l=spanish)
La música tendría una temática de metal pesado y crear una sensación de adrenalina constante. Para mi ejemplo usare Enter Sandman de Metallica.
Genre: Decision based, Comedy
Platform: Pc
Target Audience: People that want to play a game to pass the time occasionally and don't like long stories. Oriented to 21 to 30 years old.
Game Description: You're a high school student who’s in his final year but is dumb as a rock and has the lowest grades in the entire school, so you plan to make connections with every person that you think can make your dream of graduation a reality.
The whole dynamic of the game is to make decisions on who is or isn't your ally and that will lead you to different results that will reveal if you had success or not in graduating.
The whole game is played with the mouse since it is a story focused game and is meant to be 10 hours long at max, so nothing too serious.
The art style would be anime with hand draw portraits and little 3d models.
Image Credit: (https://medium.com/@nathanlamb75/moments-of-truth-yosuke-persona-4-social-links-explained-e6ada1ba2c3c)
The music would be mainly upbeat and with a joyful theme. For my example I will use Persona 3 Reload - Iwatodai Dorm -Reload- (Lyrics)
Género: Novela Visual
Plataforma: PC
Público Objetivo: Fans de narrativas con narradores poco fiables. Aquellos que desean ver la vida desde la perspectiva de una persona con ansiedad. Proyectado a ser 17+.
Descripción del Juego: En “Try not to Die today” tomas el rol de un estudiante universitario, y tu único objetivo es sobrevivir el día. Sin embargo, llamar al protagonista un “pesimista” es subestimar lo negativas que son sus visiones del futuro.
Cada opción que te da el juego, no importa lo simple e indoloras que sean, serán acompañadas por narraciones y texto entre paréntesis que harán a las mismas sonar mucho más peligrosas de lo que realmente son.
La música del juego, aunque usualmente tranquila, será acompañada de sonidos de fondo que harán al jugador sentirse presionado y ansioso a la hora de tomar una decisión. Un gran ejemplo de lo que busco es (https://www.youtube.com/watch?v=F8uux7Z_8N8).
En cuanto al arte del juego, éste tendría un estilo 2D dibujado a mano en blanco y negro, que pareciera hecho con crayones y papel, parecido al utilizado en Omori.
Género: Story Rich, Mundo Abierto, aventura, Fantasía, choices matter.
Plataforma: Pc y consolas
Público Objetivo: Personas que les gusta la mitología, juegos de caza y mundo abierto. Proyectado para 16 años en adelante.
Descripción del juego: En este juego se ambienta en la antigua Grecia cuando las personas dejan de creer en los dioses. Juegas como Atalanta, Calisto e Ifigenia quienes son cazadoras del ahora casi inexistente culto a Artemisa.
En el juego tu puedes cambiar entre las cazadoras cada una teniendo diferentes propósitos y cambios de jugabilidad. Atalanta es más veloz, esta tiene que cazar bestias por ordenes de la Diosa. Ifigenia, quien tiene más opciones de interacción, debe ayudar (o castigar) a las personas que siguen o están en contra de las creencias. Y Calisto, quien tiene mayor afinidad con Artemisa, y esta tiene una historia más relacionada a la restauración del culto tanto de Artemisa como la decisión de ayudar o condenar a otros dioses.
El juego es un mundo abierto de estilo realista ambientado en un mundo diferente al nuestro con características de la época cercana al siglo IV d.c en la Antigua Grecia. En el juego uno puede encontrar templos de dioses los cuales pueden estar en buen estado, siendo templos de dioses que sus cultos siguen activos como (Dionisio, Pan, Demeter, Hécate, etc) . O están en ruinas siendo ya de dioses olvidados o muertos (Zeus, Hermes, Hera, etc
Glittering Payback
Genre: Turn-based JRPG
Platform: PC & Consoles
Target Audience: Fans of Magical-girl anime, those that love introspective narratives and character drama, fans of the Mario and Luigi RPG style of gameplay, and me :3 (Projected to be 17+).
Game Description: Whenever the world is in imminent danger, five girls are chosen to become the world’s defenders… but is that REALLY what they should be doing with their power? Why “defend” a broken world… when you can drag it down with you?
In Glittering Payback you play as Frilla, a jaded and exhausted retail store worker who, out of nowhere, was given the powers and duties of a magical girl by a talking cat. The other Magical-Girls the cat’s chosen are all ready and willing to throw their lives away to save others… but Frilla, having seen the worst sides of humanity during her time as a retail worker, isn’t entirely on board with the idea. Will her new friends rekindle her hopes for the future… or will she ditch her duties to “get even” with the city that broke her dreams?
Gameplay wise, Glittering Payback would feature turn-based combat, and a party of 4 characters, counting Frilla. That being said however, each party-member would have a designated button for their attacks, similar to the Mario and Luigi series of RPGs.
A defining aspect of this game’s combat is the total absence of healing items. The only way to heal is through “the intense rush of emotion brought about by combat” (landing attacks). Each attack would also feature a unique input pattern that, depending on how well it's executed, increases the damage dealt by the characters.There would also be unique special team-attacks where two party members team-up for an attack that deals more damage, but doesn’t heal as much as regular attacks do.
The game would also feature various sections where Frilla’s forced to go on her own, during which the player would have an optional “retribution” task to complete. Depending on how many “retribution” tasks are completed before the end of the game, as well as other factors, one out of 3 endings will play out.
The game’s soundtrack, though varied, would mainly feature pop and rock music, much like an actual anime. A great example of the kind of vibe I’d be looking for is the song “Wildcard by KIRA”
(https://www.youtube.com/watch?v=v1TaIfKctPo).
It should come as no surprise, but much like the main party, the game’s artstyle would take heavy inspiration from magical-girl anime like Sailor-Moon and Symphogear, and an animated UI akin to the ones found in the Persona series.
Genre: Sports, Management Simulation, Point and Click
Platform: Pc
Target Audience: People that like sports and management games like football manager. Oriented to 15 to 30 years old.
Game Description: Your task is to make the best Arena for all kinds of teams across different leagues of sports like basketball, football, tennis, hockey, and more. And an important aspect is your employees as well because you will decide who stays and who doesn't.
Also, you will be able to customize all the arenas by adjusting in the building infrastructure, things like banners, jersey retirement, team's hall of fame players, team anniversary events will be decision you will be able to make as well.
You will use the mouse to interact with everything in the game.
The visual art would be low poly from an isometric view of the arena.
The music would be slow and relaxing, there's no action or serious issues so there's no need for dramatic or hype music. For the example i will use the Mii Channel Theme.
(https://www.youtube.com/watch?v=po-0n1BKW2w)
Image Credit: (https://www.freepik.com/free-vector/stadion-sport-arena-isometric-set_6169451.htm)
Genre: Open world, Exploration, Multiplayer, Survival.
Platform: Pc and Console
Target Audience: Socializer and Explorer (maybe a killer) player type. People who loves Open world , survival and multiplayer games. Projected to ages between 16 and up.
Game Description: A large open-world game set on a vast islan divided by biomes and climates. Players begin in a suspended area on the island for the tutorial and then descend to the main islan, which is inhabited by multiple players (depends on the server), who can either help or hinder the inhabiants.
Each player has an affinity for a specific climate, which defines their power and playstyle (hail, rain, sandstorms, sunny, ).Players can build their bases, collect resources, explore the island, and either collaborate or compete with other players. The game have mechanics like building, temperature (which varies by cimate), thirst, and hunger, There is also a karma system that reflects the player’s actions on the island, influencing how the enemies, NPC’s and even other players perceive them.
The game doesn’t have a affixed enfing, but there is a storyline on the island that players can choose to follow or ignore. The island features enemies, puzzles and challenges, also players receive advantages or disadvantages in certain zones based on their powers.
The game will have a cel-shaded 3D art style. The game’s audio will generally be calm, but it will shift during combat or change based on the player’s location.
Audio: https://www.youtube.com/watch?v=ITctb2o12Io
https://www.youtube.com/watch?v=WdgoDPutrIs
Image: https://www.redbull.com/au-en/horizon-zero-dawn-hands-on-the-first-few-hours
A villain’s bucket list
Género: Puzzle/ Hack-and-slash.
Plataforma: PC y consolas.
Público Objetivo: Fans de los juegos hack-and-slash, Aquellos curiosos sobre lo que pasa después de que un villano gane, fans de “caricaturas del sábado por la mañana”.
Descripción del Juego: En este juego, tomas el rol de un supervillano que, después de conquistar al mundo y “deshacerse” de la amenaza más grande a su poder, decide completar su lista de últimos deseos, la cual había hecho como respaldo en caso de fallar en su conquista mundial. Sin embargo, a pesar de haber “conquistado” el mundo, la cantidad de criminales y alborotadores que liberaste para llegar a tu trono harán el completar esta lista mucho más difícil de lo normal… y eso sin mencionar a los amigos y familiares del héroe al que “eliminaste”, que buscarán “regresar la paz al mundo” o vengarse de tí.
El gameplay sería relativamente sencillo en términos de mecánicas. Cada acción en la lista representa su propio capítulo, el cual incluirá varias áreas de combate, un minijuego o puzzle exclusivo de cada capítulo, y un jefe. El orden de estas secciones variará por nivel, pero no habrá ningún nivel sin estos tres aspectos clave… excepto quizás el final.
En cuanto al soundtrack del mismo, este estaría enfocado en el uso de instrumentos que uno puede apreciar en canciones de género jazz y/o swing, que iría de mano tanto con la estética del villano al que controlas, como las situaciones caóticas y cómicas en la que se encuentra el mismo. Un excelente ejemplo de lo que busco es “Underwhelming Battle”, hecho por el artista PlasterBrain para la serie animada “Epithet Erased”.
(https://soundcloud.com/plasterbrain/underwhelming-battle).
El estilo artístico del juego sería similar al utilizado por juegos como Megaman Legends: Un mundo 3D en estilo low-poly, con diseños caricaturescos e inspirados en el anime.
Generó: Bullet Hell
Plataforma: Consola, Pc
Audiencia: Gente que le gustan juegos que sean un desafío y mantener la concentración sea clave. Proyectado a personas entre 18 a 25 años.
Descripción del juego: Eres el Rey Bomba y todo tu ejercito fue aniquilado por el Duque Candela.
En un intento desesperado de ser el último superviviente el rey escapa de su fortaleza, pero para ello necesitará escapar de todos los soldados que intentan encender su mecha para exterminarlo de una vez por todas.
Los controles en ambas plataformas serían los clásicos, WASD o el stick izquierdo para el movimiento, el personaje del jugador estará en corriendo de forma permanente debido a que estará escapando desesperado por su vida, los gatillos o teclas a preferencia serían utilizados para rodar, y los botones o clics del ratón para interactuar con los objetos en el mapa y saltar.
El estilo visual serían con modelos 3d y low poly.
La música está centrada en tener cadencias rápidas y que hagan al jugador llegar a un sentimiento de agobio. Para mi ejemplo usare Undertale Muffet Theme.
(https://www.youtube.com/watch?v=w4tIwp_c_vA&t=151s)
Créditos de la imagen: (https://www.turbosquid.com/Search/3D-Models/free/low-poly/bomb)
Genre: 2D Fighter/Social Deduction
Platform: PC
Target Audience: Fighting-game fans, fans of social deduction games like among us of Werewolf, those that want to see a new take on the fighting-game formula.
Game description: In The Tourney Incident, you and 7 other players take the role of skilled fighters who've been tasked with participating in a martial arts tournament, while also trying to find and capture a criminal that’s trying to sabotage the tournament for their own benefit, who would also be controlled by a player.
The gameplay loop would be divided into two sections: Tourney sections and Investigation sections. During tourney sections, two players will be asked to walk into an arena for a combat section, while the rest would be in their Investigation Section, during which they can either choose to watch the fight, or walk around the tournament grounds in search for clues to the saboteur's identity. Combat would also be possible in the investigation section, but the only one that can trigger it is the saboteur.
Each clue would be scattered around the tournament grounds randomly, and it's the saboteur’s job to find them first and hide them while also performing a set of tasks that would both ruin the tournament and kill everyone within.
Once the match is over, another two players would then be selected, until either the saboteur destroys the tourney from within, or a winner is decided through combat. Though fighters will heal back to full health after each match in the arena, damage from combat in the investigation section will not heal, and will carry over to a match if one of the participants is called over to the arena.
The ‘good guys’ win if either the saboteur is found and defeated outside the arena, or if the tournament is completed normally. The saboteur, meanwhile, can only win if the tournament’s destroyed.
There would be a total of 8 characters to choose from, each one with their own unique combat styles, and benefits for the investigation section.
In terms of music, the game would feature a fast-paced and almost primal-sounding soundtrack, to reflect the wild nature of the combat found in both sections of the game, like the song linked below.
(https://www.youtube.com/watch?v=Y0X0LIRlt_4).
Artstyle-wise, the game would feature a heavy influence from 90’s anime like Dragonball and Sailor Moon, while also taking a lot of themes from fantasy stories for its character design.
Género: Co-Op, Puzzle, Adventure, Emocional, Casual
Plataforma: Todas
Público Objetivo: Jugadores tipo socializer, amantes de juegos cooperativos y de juegos de rompecabezas.
Descripción del juego: Es un juego cooperativo de 2 jugadores en los encarnan a una pareja de exploradores casada ya en edad avanzada. Estos deciden emprender un viaje como lo hacían en sus mejores momentos.
En el viaje van a encontrar varios acertijos y desafíos para continuar, para pasarlos necesitan de ambos ya que no están en su mejor tiempo o necesitan hacer cosas en varios lugares. También a medida que avanzas va a haber momentos en los que se alternara entre el viaje actual y recuerdos de viajes pasados, así demostrando diferentes estilos, mecánicas y añadiendo narrativa al juego.
El arte sería de un estilo 3d con colores, formas e iluminación planos, así como el arte del juego Jusant. Las mecánicas serian relacionadas con la exploración (escalada, balanceo de cuerda, mecanismos que activan o desactivan otros, etc.)
En cuanto al audio consta de música acorde a la situación y estado de ánimo, pero en su mayoría es una música relajada y optimista.
Audios: https://www.youtube.com/watch?v=A6AcyeDNAqM
https://www.youtube.com/watch?v=2rn-vMbFglI
Genre: Racing, Funny, Party game, multiplayer
Platform: Consoles
Target Audience: People who like dogs, racing games, to game with friends and funny games.
Game Description: What happens when you reunite a group of dogs with lots of energy? A dog race!! What else could happen? This is a game of 4 players each controlling a dog, they play against each other in a racing circuit with a 3D Cartoon style like Hi-Fi Rush, and 3rd person view
The players can choose between various dog breeds, each one with certain abilities that can use after eating a treat (object that is found throughout the race, like item cubes from Mario Kart), some examples are like the Bulldog covers and area in saliva and made it slippery, a Galgo go faster for a time period, a Husky stuns the dog in the vicinity with a bark, etc. The racing circuit have pits (with tennis ball so the dogs don’t gets hurt), curves, uphills and downhills and other tropes of racing games.
The game controllers are simple with the triggers you accelerate or go back, move with the joystick, use the abilities with the button below, and the special with the bumpers.
The music of the game is one with an energetic tone, feeling frenzied and the adrenaline-pumping like these canine runners feel.
Audio: https://www.youtube.com/watch?v=c1d0bg00ryU
Image: https://i.pinimg.com/originals/66/b1/2f/66b12f9923ed9e0c2f406045ae380c14.jpg
The Light of my Life
Género: Puzzle
Plataforma: PC
Público Objetivo: Los fans de romances trágicos y amantes de los juegos de puzzles simples. Proyectado a ser 16+.
Descripción del Juego: En “Light of my Life” juegas como una lámpara de oficina que se enamora de una polilla que se encuentra atrapada en una mazmorra de cajas en la oscuridad. Tu objetivo es utilizar tu luz para guiar a la polilla hacia la libertad, para así tener la oportunidad de conocerla mejor.
Para jugar, solo necesitarás las cuatro flechas direccionales, las cuáles usarás para guiar a la polilla a navegar los rincones oscuros de la mazmorra de cartón en la que se encuentra atrapada. La polilla se mueve a un paso mucho más lento que la luz, por lo que se va a necesitar paciencia y astucia para hallar formas de visualizar las trampas ocultas de la mazmorra sin que la polilla las active.
La música de este juego sería suave y relajante, para complementar tanto la naturaleza estratégica y metódica del juego, como la tragedia inminente que implica el amor entre nuestros dos protagonistas. Un ejemplo perfecto de lo que busco es “Lillie’s theme, de Pokemon Sun & Moon” (https://www.youtube.com/watch?v=-t_C-CgJ-3A).
Tomando en cuenta la importancia de las sombras y la luz para el gameplay, el estilo artístico del mismo debería tener colores mudos y oscuros, como los reflejados en la foto mostrada abajo.
Genre: Resource Management / Visual Novel
Platform: PC
Target Audience: Fans of medieval settings, those that enjoy comedic visual-novels, and those that’d love to rule over a kingdom without the consequences doing so would have in real life. Projected to be 16+.
Game description: In “A king’s duties ”, you play as a young prince who has just been crowned king while your father goes on a quest to save a neighboring kingdom, even though you have next to NO idea how to even command your pet dogs. You’re tasked with keeping the kingdom you rule over from collapsing on the weight of its citizenry’s stupidity, while also keeping them unaware of your own lack of kingly wisdom.
The game would feature a popularity meter and resources to keep track of. Almost every decision you make will cost resources, and will alter the people’s perception of you, be it in a positive or negative way(Filling or emptying the popularity meter respectively).
Though there WOULD be an option to save and load, the player will have to manually activate it through the settings menu. In its default state, every option you make is permanent, and you cannot take it back… no matter how unfortunate or embarrassing its consequences turn out to be.
If you either run out of resources, or the people grow to despise you (the popularity meter is empty), you will become the catalyst of a revolution, and likely face life-ending punishment for your misdeeds. Keep the people happy enough until your father’s return in 2 months, and things will return to normal as you return the throne to its rightful owner.
Though fairly obvious given the setting, I imagine the game would feature a medieval style of music for its soundtrack, like the track linked below.
(https://www.youtube.com/watch?v=bF-ayUbGtu4)
Artstylewise, the game would feature a cartoony, hand-painted look, as if you were playing through a fantasy book… except with a mildly sillier premise.
Genre: Clicker, Relaxing
Platform: Pc
Target Audience: People who like resource management games and play games every now and then. Customer range would be between 15 and 28 years old.
Game Description: Business Mime consists of mimicking the business that are trending or have been famous for generations so you can climb the business rankings and be alone at the top.
The controls are simple, you will need to use the mouse to click, then click some more and after that finish up with more clicking until your fingers fall off... until you get idle clicking and then you just watch it on a second tab.
The game art style would be retro pixel art.
The music would be mainly focused on the thematic of an office, with the objective to be relaxing and soothing. For reference I will use Lobby – Good Job! OST.
(https://www.youtube.com/watch?v=Sb59i6inW7Q)
Image credit: (https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?l=swedish&id=3143040173)
Plataforma: Pc
Audiencia: Gente que le gusta pasar el tiempo redactando documentos o simplemente escribir en máquinas antiguas. Para jugadores de 21 años en adelante.
Descripción del juego: Eres un escritor común y corriente qué descubre una máquina de escribir con poderes mágicos que le dan vida a todo lo escrito en ella, con este descubrimiento no eres capaz de resistirte y quieres ver hasta donde puedes llegar con los textos qué eres capaz de fabricar.
Los controles serían todos los botones qué posee un teclado común y corriente, el ratón sería una manera de interactuar con el entorno y seleccionar herramientas de edición en el programa que usa el personaje controlado por el jugador.
El estilo visual del juego sería caricaturesco.
El estilo de música que me gustaría aplicar en el juego sería clásica o pistas instrumentales qué no distraigan al jugador y destaque en el fondo. Para mi ejemplo usare Chopin – Nocturne op.9 No.2.
(https://www.youtube.com/watch?v=9E6b3swbnWg)
Créditos de Imagen: (https://www.reddit.com/r/nostalgia/comments/13xr5ph/kids_typing_a_game_made_to_teach_typing_from_1994/)
Género: Pelea , Multijugador, Casual, Competitivo.
Platforma: Pc y Consolas
Público Objetivo: Personas que le gustan los juegos de pelea 2D, animales y juegos casuales para jugar con sus amigos. Proyectado a 13 años en adelante.
Descripción del juego: En Critter Combat te ubicas en una gran reserva natural en la que después de años de que no se vean humanos a causa de una guerra algunos de los animales han recibido mayor inteligencia y capacidades más allá de lo posible. Estos animales mejorados pelean constantemente por los territorios del área.
El juego consta de combates 1v1 2D al estilo de juegos de pelea como Street Fighter, Skullgirls, Guilty Gear, Marvel vs Capcom, etc. Los personajes son animales con poderes, ejemplo: Un oso que es un grappler, un pingüino con ataques de hielo, un Avestruz con ataques rápidos, etc.
Los controles serian los de un juego de pelea normal (Ataque débil, Ataque fuerte, Especial, Guarda, Agarres, Ultimates, etc). El audio seria uno que no usaría mucha cantidad de instrumentos electrónicos y que te diera esa sensación de estar en una selva, jungla, tundra o similares
Ejemplo de audio: https://www.youtube.com/watch?v=pFueL6WrED8&list=PLwuaxCFPlpwPUx7nt_cdmuvKNzXxkpDWR&inde
Imagen de Ejemplo: Es de un juego Fanmade de Pokemon llamado Close Combat. Me gusta su estilo de arte
Género: Juego de Ritmo
Plataforma: Consolas y PC
Público Objetivo: Aquellos que desean ver una nueva perspectiva en el género narrativo cyber-punk, fans de juegos de ritmo, y aquellos que les agrada la idea de ser un robot cocinero que no puede parar de bailar. Proyectado a ser de 13 en adelante.
Descripción del juego:
En Shakin’ & Bakin’ tomas el rol de un robot cocinero en una ciudad dystopica. Por una falla de fábrica en sus procesadores, el paso al que robot cocina es dictado por el ritmo de la música que suena en el restaurante ese día. El objetivo de este juego es brindar el mejor servicio que puedas a los clientes por las dos semanas que le ofreció el dueño de la pastelería.
Para jugar, solo se necesitan flechas direccionales (o joystick en el caso de consolas) y cuatro botones, los cuales el jugador puede designar en los ajustes del juego. Cada botón corresponde a uno de los cuatro ingredientes del día, y las flechas direccionales se usan para preparar los ingredientes de diferentes maneras, como por ejemplo hornear galletas, o batir malteadas.
Por supuesto, como todo buen juego de ritmo, cada pulsación de botón deberá realizarse al ritmo de la canción, la cual va a cambiar dependiendo del día de la semana. Mientras mejor sigas el ritmo, mejor va a quedar la comida que prepares. Si no sigues el ritmo correctamente, la comida va a quedar menos apetitosa… y el dueño del establecimiento tendrá aún más incentivos para deshacerse de tí antes.
Entre niveles, también habrá cinemáticas con ciertos clientes, en las que aprendemos más de ellos, del robot, y del mundo que nos rodea.
El juego tendría un total de 7 tracks para los niveles, que van a variar en género musical, pero no tanto en “vibra”. Cada canción daría un sentido de alegría y ganas de bailar, para demostrar la alegría que siente el robot haciendo su trabajo, a pesar de lo deprimente que es el mundo fuera de la pastelería. Un ejemplo de la clase de música que tendría es “Uta No Sumu le: Maison Hatsume, hecha por Mitchi M.”
(https://www.youtube.com/watch?v=buRFjDSIu4o).
El estilo artístico sería un estilo caricaturesco y adorable, con colores mudos en abundancia. Parecido al arte comúnmente vista en tiendas de café y pastelerías (como el ejemplo anexado debajo).
https://www.pinterest.com/pin/461759768063606073/
Genre: Survival Horror, first person, Inmersive
Platform: Console
Target Audience: Horror game enthusiasts, projected for ages 16 and up.
Game Description: In Alone in the Woods, you play as a child camping with your parents in a remote mountain range. One night while gathered around the campfire telling stories, you hear a strange voice coming from the darkness. Your parents go to investigate, but when they don’t return, you decide to search for them… only to become hopelessly lost.
Now you must survive the unforgiving wilderness, evade the strange creatures that lurk in the shadows, and battle the creeping terror within your own mind, all while trying to reunite with your family.
The gameplay is a first – person survival horror with a medium realistic style. One of the mechanics is sanity, which is linked to light, stamina and the things that you experience. As your sanity deteriorates, you will begin to see and hear things that aren’t really there, the sanity will be communicated to the player by the vibration of the controller.
The audio will tend to be a dark, unsettling one (some whispers in the wind, sounds of the forest at night, disorienting sounds as your sanity falls, breathing and heartbeat cues, etc) an the music will be of a similar tone.
Audio Example: https://www.youtube.com/watch?v=gOIPIswqqSk
Genre: Strategy, Management, Operator
Platform: Pc
Target Audience: People who like combat planes and turn based strategy games. The target consumers for the game will be between 21 to 30 age years old.
Game Description: In FFW you are assigned to be the main "Air Traffic Controller" (ATC) of the X-ray squadron.
Your objective is guiding them to mission and military attacks throughout the game with the most effective strategy so that every pilot gets back home to their families.
The game will have up to 15 possible aircraft that you can choose from and assign to each of your squad members, with their own unique sets of weaponry and aerodynamic/infrastructure stats. All aircraft will also have color and parts that you can change.
In the controls department you will use WASD to move around the airspace (map), left click to select the weapons, allies, enemies and interact with the game interface, while the right click will let you see a more in deep spread sheet of each person (ally or foe).
The art style would focus on 3d world and models with a top-down perspective.
The music will be used to create tension and make the player feel like the mastermind of the operation. So, for this format I would describe the genre as a thriller type of vibe. For the example I will use IUN Briefing – 03/63 - Ace Combat 7 Original Soundtrack.
(https://www.youtube.com/watch?v=zhT_16hDesI)
Image credit: (https://www.nintendoworldreport.com/review/60157/13-sentinels-aegis-rim-switch-review)
Generó: Desplazamiento lateral, Beat Em Up
Plataforma: Consola
Audiencia: Planteado a aquellos que les gustan los juegos clásicos de desplazamiento lateral, personas que disfrutan de juegos simples y con objetivos lineales. Enfoque de mercadeo a personas entre 18 a 25 años.
Descripción del juego: Controlas a un adolescente llamado "Clint" que durante toda su vida ha sido abusado por los más populares de la secundaria.
Su abuelo después de enterarse de esto decide que es el momento de enseñarle el estilo del puño borracho el cual fue un secreto que solo algunos miembros específicos de su familia pudieron adquirir.
Ahora con todo lo que aprendió, Clint usará las enseñanzas de su abuelo para cobrar venganza sobre todos aquellos que un día se burlaron de él.
Los controles constarán de usar los botones primarios (A, B, Y, X, por ejemplo) para pegar puños y patadas de diferentes potencias, el stick izquierdo para mover al personaje, y los gatillos para cubrirse y realizar agarres.
El estilo de arte sería pixelado como los juegos clásicos.
La música seria de estilo arcade con ritmos pegadizos, tonalidades vibrantes, y una composición colorida. Como ejemplo usare Street Fighter II Arcade Music - Balrog Stage - CPS1
(https://www.youtube.com/watch?v=CGsLkosT6HI)
Créditos de Imagen: (https://es.pinterest.com/pin/481814860128179665/)