Genre: Survival Horror, First-Person, Immersive
Platform: Console
Target Audience: Horror game enthusiasts, projected for ages 16 and up.
Game Description:
In Firekeeper, you play as a sentient construct, awakened in a world swallowed by eternal darkness. You are entrusted with the protection of the Sacred Flame, the last source of light and warmth, as you explore desolate ruins, battle creeping shadows, and unravel the secrets of what led to the world’s end.
As the shadows close in, the flame weakens, and your own sanity begins to waver. Every step into the darkness feels heavier as whispers echo around you, flickering light casts ominous shadows, and the line between reality and hallucination fades. With your flame’s survival intertwined with your own, you must navigate through ruins, solve ancient puzzles, and face unspeakable horrors to preserve the light while risking losing yourself to the abyss.
The gameplay is a first-person survival horror experience with a medium-realistic style. The Sacred Flame acts as both your weapon and your vulnerability, requiring careful management of its strength to repel the dark. Your sanity is tied to the flame and deteriorates the longer you stay in the shadows or experience terrifying events. As your sanity drops, you’ll encounter increasingly disorienting visual and audio hallucinations, making it harder to discern friend from foe... or reality from illusion.
The audio is unsettling, with the flame’s crackle your only comfort. Expect distant whispers, the scrape of claws in the dark, and haunting melodies that intensify as your sanity deteriorates. Controller vibrations mimic the panic of what you think is your heartbeat, breathing, and trembling hands.
Audio: https://www.youtube.com/watch?v=lo-8sImJr44
Image: 147-1475838_wallpaper-man-torch-night-arch-structure-man-with.jpg (500×281)
Género: Rhythm/Puzzle
Plataforma: PC
Audiencia Objetivo: Fans de historias agridulces, fans de juegos de deducción, aquellos que les gusta hablarle a los NPCs, fans de juegos de ritmo.
Descripción del juego: En “Spirit Raiser” tomas el rol de un exorcista que, en lugar de forzar a los espíritus a retornar al mundo de los muertos por medio de oraciones y cánticos, se asegura de que regresen en paz con música que les trae recuerdos positivos de sus vidas pasadas.
Sin embargo, antes de intentar cantar, hay que descubrir qué clase de canción que ayudará al espíritu a descansar, por lo que el protagonista tendrá que interrogar a familiares del espíritu e investigar lugares frecuentados por o relevantes al mismo para aprender más de quién fue este espíritu en vida, y con esa información, saber qué canción utilizar.
Tras descubrir la canción que calmará al espectro, el jugador tendrá que tocar las flechas direccionales indicadas siguiendo el ritmo de la canción (parecido a dance-dance revolution). Mientras más notas aciertes, el espíritu estará más y más calmado, pero si falla demasiado, el espíritu se verá ofendido y matará al protagonista, forzando al jugador a empezar el canto de nuevo.
El soundtrack de éste juego, aunque variado en cuanto a género específico, estaría caracterizado por el hecho de que cada canción transmite la historia del espíritu al que pertenece. Un gran ejemplo de lo que busco es la canción “Reboot Me”, hecha por Jakeneutron.
(https://www.youtube.com/watch?v=ZUr7GskaSM8).
En cuanto al arte del juego, ésta sería completamente 2D, tomando inspiración de el clásico animado Hora de Aventura con diseños simples y caricaturescos, pero llamativos para cada personaje.