Submissions from 2024-09-10 to 2024-09-11 (2 total)

Genre: Rhythm, Fighting, 2D, Beat ‘Em Up
Platform: Pc, Console

Target Audience: Fans of rhythm and fighting games, player who enjoy meme culture. Proyected to be 13 ages and up.

Game Description: Players control knights wearing armor made entirely of orchestra instruments or with parts of them in it, as they battle through waves of enemies in rhythm-based combat.

The knights protect a city while you must press the correct keys (WASD in pc and the buttons in console), the knights are each one assigned to a key, you must press the key in the right moment to attack. The more perfectly you react the better will sound their section of the orchestra (Example the Tube will be the brass section, the violin the strings, the fute the woodwind and the drum the percussion).

The game’s audio will consist of an instrumental orchestra, their sections will sound more or less depending on if you hit or miss. If you fail multiple times in a row their section of the orchestra will sound discouraged, however if you get several rights, it will be more lively adding instruments and even choirs, thus encouraging the player to give their best.

Audio examples:

Image of reference: https://i.pinimg.com/originals/37/a1/ed/37a1ed1b61682a35f9ca1e0ef98822c1.jpg

Género: Acción-Aventura, Hack and Slash, Un Solo Jugador

Plataforma: Consola

Audiencia: Personas que le gustan los juegos con una variedad de armas, ritmo de combate rápido con combinación de botones. Proyectado a personas entre 18 a 30 años

Descripción del juego: El juego seria en tercera persona con escenarios de diferentes épocas de la historia, los jugadores tendrán el control de un hombre el cual ha sido atrapado por un libro que relata los acontecimientos de diferentes guerras en el transcurso de la historia (Samuráis, Vikingos, Amazonas, Espartanos), y debe encontrar la manera de volver a la realidad mientras se enfrenta a diferentes adversarios.

El protagonista durante el transcurso de la historia encontrara diferentes tipos de arma cada una con un estilo de combate diferente y con habilidades que lo ayudaran superar diferentes obstáculos en los escenarios.

El jugador se podrá mover utilizando el joystick izquierdo, mover la cámara con el joystick derecho, LT para esquivar, RT para correr, y usar los botones para hacer combinaciones entre golpes básicos y fuertes. El tipo de arte seria enfocado en realismo.

La música tiene que hacer sentir al jugador que está en situación de una escala mayor a él rodeándolo con ecos de grandeza e instrumentos clásicos. Como ejemplo utilizare la canción God of War III Overture .

(https://www.youtube.com/watch?v=1vmjzPSLbCg)

Créditos de la imagen (https://store.steampowered.com/app/304390/FOR_HONOR/)