Genre: Racing, Funny, Party game, multiplayer
Platform: Consoles
Target Audience: People who like dogs, racing games, to game with friends and funny games.
Game Description: What happens when you reunite a group of dogs with lots of energy? A dog race!! What else could happen? This is a game of 4 players each controlling a dog, they play against each other in a racing circuit with a 3D Cartoon style like Hi-Fi Rush, and 3rd person view
The players can choose between various dog breeds, each one with certain abilities that can use after eating a treat (object that is found throughout the race, like item cubes from Mario Kart), some examples are like the Bulldog covers and area in saliva and made it slippery, a Galgo go faster for a time period, a Husky stuns the dog in the vicinity with a bark, etc. The racing circuit have pits (with tennis ball so the dogs don’t gets hurt), curves, uphills and downhills and other tropes of racing games.
The game controllers are simple with the triggers you accelerate or go back, move with the joystick, use the abilities with the button below, and the special with the bumpers.
The music of the game is one with an energetic tone, feeling frenzied and the adrenaline-pumping like these canine runners feel.
Audio: https://www.youtube.com/watch?v=c1d0bg00ryU
Image: https://i.pinimg.com/originals/66/b1/2f/66b12f9923ed9e0c2f406045ae380c14.jpg
The Light of my Life
Género: Puzzle
Plataforma: PC
Público Objetivo: Los fans de romances trágicos y amantes de los juegos de puzzles simples. Proyectado a ser 16+.
Descripción del Juego: En “Light of my Life” juegas como una lámpara de oficina que se enamora de una polilla que se encuentra atrapada en una mazmorra de cajas en la oscuridad. Tu objetivo es utilizar tu luz para guiar a la polilla hacia la libertad, para así tener la oportunidad de conocerla mejor.
Para jugar, solo necesitarás las cuatro flechas direccionales, las cuáles usarás para guiar a la polilla a navegar los rincones oscuros de la mazmorra de cartón en la que se encuentra atrapada. La polilla se mueve a un paso mucho más lento que la luz, por lo que se va a necesitar paciencia y astucia para hallar formas de visualizar las trampas ocultas de la mazmorra sin que la polilla las active.
La música de este juego sería suave y relajante, para complementar tanto la naturaleza estratégica y metódica del juego, como la tragedia inminente que implica el amor entre nuestros dos protagonistas. Un ejemplo perfecto de lo que busco es “Lillie’s theme, de Pokemon Sun & Moon” (https://www.youtube.com/watch?v=-t_C-CgJ-3A).
Tomando en cuenta la importancia de las sombras y la luz para el gameplay, el estilo artístico del mismo debería tener colores mudos y oscuros, como los reflejados en la foto mostrada abajo.