Started 65 days ago (2024-02-12T05:00:00Z).
Ends 43 days from now (2024-05-31T05:00:00Z).

Short game ideas for Game Design Class

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Recent submissions (106 total)

Genre: action, adventure
Console: Pc

In 3773 the sweets began to be attacked by what they once considered calm and easy to tame animals such as rabbits, birds, dogs and even plants. This all started with the green meteor shower an event never seen in life by the candy, it is said that this change changed everything on earth from the skies to the seas, there is no safe place on earth for humans today, these meteors had their change on the fauna and flora of the planet, the cheese moon turned bright blue making the honey oceans crazier than ever with waves of over 10 meters attacking the earth. Giving the sweets no choice but to live in tunnels underground for years, coming out at night when it is less dangerous because there are more animals sleeping.
Over the years the candies have not evolved too much to fight well the mutated and eliminate them is the most difficult thing because you can not kill some with the same as others giving as the only option and safer retreats. But thanks to all the years that have passed the sweets have had the opportunity to improve their life in the tunnels, although the subway land also has its enemies, at least they are not as aggressive as the others.
The government managed by the "Underworld" has decided to surrender and begin to take back what was theirs from the beginning by activating the "evolution X" protocol at the hands of the craziest and most intelligent scientist "Frankeinskie", the craziest cookie in the tunnels. It seeks to create the first strongest soldiers of the candy by combining or creating them with blood, dna and objects more dangerous and rare in the world in order to create the squadron "M" the mutated that will return the land to the candy.
A game in 3d, open world, with 360°degree camera, non-linear and third person view.

Music: Rock in the background in the tunnels while outside during the fights it would be faster and more intense.

https://www.youtube.com/watch?v=guD3sc14-4k

Image: I was inspired by a dragon dogma combined with a poorer cyberpunk style, under the surface. But the idea of the enemies and the new adaptability of living in a no longer equal gave it to me.

https://preview.redd.it/meomh2nihit91.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=658e9575783d2ac3d97ef09c723f12d6b762ff24

Género: Acción
Consola: Pc

Somos una galleta llamada “Jack El Dulce” y nosotros vendemos comida, tenemos un carrito de comida que paseamos por todo “sugarland” durante el día mientras que en las noches cocinamos la comida del día de mañana. Lastimosamente a los dulces no les gusta las comidas que no tengan azúcar y verdes. Como los vegetales y esas cosas, eso a llevado el negocio a casi la quiebra, pero un día vendiendo afuera en el centro comenzó a nevar azúcar y le callo a toda mi comida volviéndola mas dulce. Eso hizo que mi comida se vendiera más rápido que otros días al fin generando ganancia. Volví a la cocina y comencé a mezclar ciertas cosas unas con otras, dando como resultado una pequeña galleta de chispas de chocolate como yo, pero más pequeña y no tenia vida. Las decore las hice ver diferentes y los coloque como muestras gratis fuera de la casa, a los minutos ya habían desaparecido y querían más.

Tú misión es seguir creando recetas que sean mas parecidos a los dulces sin que se den cuenta, decorándolos para que parezcan otras cosas, también tendrás que controlar tus impulsos y no permitir que el dinero te controle y que nadie sepa tu secreto. Recuerda que tu meta ser millonario para luego jubilarte en los granes chocolerios de sal, pero si alguien se llega a enterar de que vendes dulces a los dulces tendrás que acerté cargo haciendo desaparecer a esa persona y quien sabe siendo una venta especial.

Música: música de elevador tranquila y serena adecuada para momentos de espera y que va bien con todo fondo.
https://www.youtube.com/watch?v=0Akp1v6QrYA

Imagen: Basado en un poco de shrek y overcooked que en mi mente los recordaba como dulces que cocinaban.
https://assets.nintendo.com/image/upload/ar_16:9,c_lpad,w_1240/b_white/f_auto/q_auto/ncom/en_US/games/switch/o/overcooked-special-edition-switch/hero

Género: Aventura, rompecabezas, 3d, misterio, sigilo

Plataforma: Nintendo Switch, PC

Audiencia: Edades entre 16 a 27 años, para aquellas personas deseando un juego profundo y oscuro que ponga a prueba sus habilidades de lógica y construcción.

Sinopsis: el juego se centra en el protagonista denominado “niño” que se encuentra en un lugar con escaza luz y oscuridades que asechan su vida. El niño no recuerda como llego allí ni quien es, pero su deseo de preservación lo impulsara a encontrar las respuestas de su predicamento y ver como logra salir de esa oscuridad.

Jugabilidad: El niño en su instinto de supervivencia emite una luz que puede ser manipulada y convertida en diferentes instrumentos ya sean escaleras, bloques entre sí, paredes u esferas. Estas construcciones también ayudaran al jugador a poder descifrar ciertos acertijos en un nivel o poder alcanzar lugares no tan fáciles de acceder.

Además de usar esto en niveles para poder proseguir en busca de la salida el niño también es perseguido por entidades denominadas “espectros negros” con el propósito de extinguir la luz del niño y devorarlo en la oscuridad. Por ende, el jugador debe ser cauteloso al proseguir en un nivel evitando confrontaciones con estes espectros negros y buscando maneras de evadirlos por medio de su movilidad o por construcciones hechas al igual que utilizando la luz como un pulso para poder detectar si hay entidades cerca.

Controles: Utilizando el esquema de el control de switch el jugador se moverá con la palanca izquierda y podrá controlar la cámara con la palanca derecha. El botón B servirá para saltar, el botón A permitirá agacharse o esconderse de enemigos, el botón X permitirá la interacción con diferentes objetos o construcciones.

El botón R emitirá un pulso de luz que ayudará a no solamente guiar al jugador si no también detectando enemigos, el botón L abrirá una ruleta que el jugador podrá utilizar para crear diferentes construcciones de luz dependiendo de la necesidad del jugador. Los botones ZL y ZR ayudaran a la manipulación y acomodación de las construcciones de luz.

Mi inspiración principal para este juego proviene del juego móvil de Nier Reincarnation. Con un ambiente sombrío y melancólico.

La canción que viene a mi mente para la atmosfera melancólica sería el tema principal de Kainé salvation, proveniente de Nier Automata.

https://www.youtube.com/watch?v=Gibu0sJQwkM

Audiencia: todas las edades
Plataforma: Pc y Consolas

Un juego que trata sobre futbol y ajedrez.

Lo curioso es que va a ser partidos en tiempo real, en donde podrás defender y atacar moviendo tus fichas al tiempo real.

El tablero será grande, así que tus piezas se pueden mover libremente.

Cada partido durará 10 minutos, el objetivo es que el que meta más goles, gana, en caso de que haya empate, habrá tiempro extra hasta anotar el ansiado gol de oro.

Todas las fichas funcionan igual, excepto el peón que ahora lo podrás mover como el rey.

Espero uses inteligentemente tus piezas para poder evitar que te metan gol.

Te van a víncular con un rival de tu mismo elo.

Existirá modo de equipos, pero cada uno se le asignará un lado para mover, así que espero que se pueda comunicar bien con su compañero.

Existirá la tabla de clasificación, así podrás ver a tus amigos o quién es el mejor en este juego.

Música del menú:
https://youtu.be/OOZPMy5ooGQ?si=uL0rOrwOsaetw0wK

Imagen de referencia:
https://i.ytimg.com/vi/G8aKWoMqgrQ/mqdefault.jpg

Genre: RPG, terror, adventure, action, 3D, platformer

Platform: PlayStation, PC

Audience: 18yrs to 36yrs, a game for those wishing for dark tale revolving around the nature of humanity.

Description: The setting of this tale is in a distant future where humanity has managed the creation and implementation of “Theurgy” which has caused humanity to be able to utilize magic thus revolutionizing what was once considered science. However, an event known as “The collapse” caused humanity to go close to extinction as such the remnants of humans have fought tirelessly to remain alive in different regions, communities, and alliances.

We follow in the footsteps of the “protagonist”, a bitter and resentful person thanks to the events they have gone through. Their main objective is essentially to find a rumored paradise where they will no longer have to suffer or survive to be able to live.

Gameplay: The player will take control of the protagonist as they explore an expansive world and know various people that are either adapting or surviving amidst the wreckage of the world. The protagonist has the special ability of invoking “specters” that have different elemental affinities to the fundamental elements such as air, fire, water, and earth which can help in exploration or the fulfillment of tasks.

In battle the player can opt for an action approach using melee and ranged weaponry as the protagonist to clear hordes or mobs quickly but will be locked to the base element of the protagonist of darkness as such deals neutral damage regardless of elemental affinity and at times may be limited to the materials or rewards, they may obtain to better equipment or stats.

Besides this action approach the player may also opt for a turn-based RPG focus where the player will take control of a party of 4, the protagonist and 3 specters of their choice to earn larger rewards while also taking full advantage of elemental bonus attacks where fire beats air, air beats earth, earth beats water and water beats fire. Maintaining a separate interaction between darkness and light where both are effective against one another.

The way the player can shift between these different gameplay styles will depend on the type of enemy they will be facing, specific bosses or sections that would require the shift and an “assault” option where if the player has the advantage be it in an attack or approach, they can freely switch between turn based and action-based combat.

The player will be able to customize the protagonist through stats such as dexterity, attack, defense, speed, magic and resistance, The player can also equip different equipment for either appearance or boost in stats as well as weapons with varying passive skills and abilities.

Control Scheme: using the PlayStation controller as the base the player can move with the left analog stick and use the camera with the right analog stick. The player can use the X button for jumps, the square button for attacks, the triangle button for heavy attacks and the circle button will serve the function for dodging. The right trigger will allow the use of ranged attacks, the right bumper can toggle a wheel for skills that can be assigned to the attack buttons and the dodge button. The left trigger can help focus in on a target and the left bumper will serve to use a backup weapon. By pressing both the light attack and the heavy attack to trigger the change for a turn-based combat.

Now in the turn-based point of view the left trigger can help identify an enemy and any potential weakness the player might have come across, the left bumper will help change how the specters will act or take command. The right trigger can change the elemental magical affinity of the protagonists’ magical attacks while the right bumper can work as the block button. The square button will cause a melee attack, the triangle button will allow the use of magic attacks with varying effects to either buff the player party, debuff the enemy party, cause damage or even apply status effects, the circle button can help merge an attack with a party member to cause an even greater effect, and the X button to confirm certain actions during combat.

The main inspiration for this idea came from the protagonist by the name of Nier from Nier: Replicant for his design as well as change in attitude and perception as his story progressed.

The main song I used for inspiration for this dark tone and solemn sadness was the Ost found in the game of Drakengard 3 named Empty Tone.

https://www.youtube.com/watch?v=8Hpq4Xe7PaA

Plataforma: PC

Género: Battle Royale

Audiencia: Está dirigido a personas entre 18 - 30. Es un juego que está dirigido a fans de la lucha o simplesmente les gustaria experimentar como ser un luchador pero super poderoso.

Descripción del Juego: Este juego podras convertirse en un superheroe, ir injectandote superpoderes para poder ganar contra tus compadres en batallas, despues de todo solo puede haber un Heroe numero 1.

En Zero to Hero, podras conseguir poderes, como volar, invisibilidad, o tambien rayos X podras desbloquear differentes habilidades. Para jugar sera simple Usaras (W,A,S,D) para poder moverte, tambien podras usar (Left Click) para usar tus projectiles principales que vengan con tus habilidades y para activar tu habilidad especial usaras (Right Click). Y finalmente (E) para interactar con tus cofres para conseguir los diversos poderes. Solo puedes tener un maximo de 4 poderes, sus poderes tendran sus differencias pero seran clasificados en 3, una seria de rango alto, rango medio y rango medio esto se clasifica en que tan lejos puede atacar tu habilidad. Otros poderes se podrian usar como un pasivo temporal, como la invisibilidad que se puede utilizar cada 1 minuto, o una como rayos lazer que puedes atacar desde lejos cosas asi.

En este juego tendras distintos mapas como diferentes ciudades colapsables, con tematicas distintas una parecida a Tokyo, New York o London. Asi tendran sus diferencias pequenas pero tambien sus similitudes para mantener un ambiente competitivo, tendra cofres tecnologicos donde podras conseguir las habilidades distintas que puedes usar.

Tambien tendras unas divertida Ulti, puedes gastar habilidades en differentes ranuras que tendras como Mano, Cuerpo, Pies o Corazon si pones 4 poderes siempre dependera de que orden las ponen por ejemplos si pones lazer en mano podras lazar rayos simples por las mano pero si pones lazer en corazon solo la podras usar una vez como ulti, como por ejemplo: https://youtu.be/uNhI-o_fT0Q?si=NVHziK3P5eMz3UeO&t=60

Tambien tendrias una variedad de trajes para ponerte encima y para customizar a tu heroe.

Los modelos de los personajes serían en 3D con apariencia de stilo caricatura, pero con stilo de un libro de comic.

La música del juego tendrá un énfasis en la musica de titanes como “Superhero Theme” hecho por “Rafael Krux” (https://www.youtube.com/watch?v=KmGjtbpOVlA&ab_channel=RafaelKrux)

Foto de ejemplo: https://www.nme.com/news/gaming-news/magical-battle-royale-spellbreak-is-calling-it-quits-in-2023-3258470

Genre: Survival and RPG.
Platform: PS4
Target Audience: Teenagers and older.
Game Description: After so many years, Kowareta has walked the earth without anyone with him, not even family and friends. He has no memory of how long it has been like that. It was fortunate that it wouldn't last forever, and at some point, he found a stunning woman based on his appearance; they married, had four children, and were happy together forever. Their children's actions as adults turned into heinous crimes. Upon notice, Kowareta and his wife would provide them with assistance. Their children killed hundreds of thousands of people, destroying anything that got in their way. They stole precious items and powerful weapons, building their massive criminal empire in one year. They decided to kill their mother as a final act of evil.
On a stormy night, Kowareta was away from home with his wife because of an urgent mission called at the last minute. Kowareta's wife prepared pastries for her husband to enjoy once he returned home. Then she sprinted into the hallway, thinking it was her husband, only to realize it must have been their children. Her attempt to flee was unsuccessful, as too many individuals were present, and they ultimately killed their mother. Following his mission, Kowareta quickly headed home. He missed his wife dearly. He arrived at the front door but quickly noticed it was open, so he cautiously entered and looked around for intruders. He slowly walked to the living room and saw a familiar body on the floor. Kowereta began to cry out loud and beg the gods, universe, or any entity that could hear him bring back his wife. Despite his cry for help and the shedding of tears for hours and hours, wanting to wake up from this nightmare, nothing happened. After placing her to rest, he began searching for the individuals responsible for his wife's murder.
The player is to protect the innocent and track down the culprit who murdered his wife. An open world for your character to explore, discover the mysteries and protect the innocent. Both the environment and characters will have realistic 3D models.
Controls:
Jump (Press X)
Walk (Moving the left joystick)
Run (Press R1)
Basic attack (Press O)
Secondary attack (Dobble tap O)
Charged attack (Press △)
Dodge (Press L1)
Special attack (Press R2)

Audience: All ages.
Platform: PC and consoles.

A battle royale style race.

There will be 100 drivers on the track and you must race to the finish line. Due to the large amount of players, races will last between 40 to 50 seconds.

In each match, they will be divided into rounds.

In the first round 30 players will be eliminated, in the second round 30 again, in the third round 20 and in the fourth round we will see who will be the winner by passing the finish line first.

There will be a garage where you can modify the car to your liking. Only modifying, which means it will not give you an advantage in the games.

You will also be able to do private matches with friends, the limit will be 100 friends that you can invite.

There is also a team mode, so you can make an alliance with someone, but keep in mind that the race is about who gets to the finish line first, so try to win and see if your team can win.

There will also be competitive mode, so I expect you to work hard to improve.

Music menu:
https://youtu.be/sXC3C-FGQRY?si=YmJXV9__pEozG9DY

Image reference:
https://allgamersin.com/wp-content/uploads/2024/03/Asphalt-Legends-Unite1.jpg

Género: Shooter
Plataforma: Ps4, Ps5, Xbox series x y S.
Audiencia: Adolescentes y mayores.
Descripción del juego: Tras la trágica muerte de su marido, en un crucero con sus amigos. Lana se encarga a cuidar a su hija e hijo, trabajando en 2 trabajos, tratando de mantener a su familia. Desafortunadamente, un par de meses después, fue despedida de su primer trabajo, acusándola de haber cometido actos inapropiados y al mismo tiempo causar daños a la propiedad. Claramente, después de ser acusada de estos informes falsos, consiguió un abogado para demandar al jefe y a los empleados relacionados con el crimen. El juez dictaminó que el jefe y sus empleados relacionados con el crimen de la empresa eran inocentes y que cualquier cargo que se le imputara sería desestimado, pero al mismo tiempo le condenó a ella culpable y le dio una fuerte multa que debía pagar; si no lo hacía, le quitarían a los niños y ella iría a la cárcel durante 10 años.

Pagó la multa, pero, un par de meses, la despidieron de su trabajo, dejándole sin plata. Ella estaba en su puesto más bajo, tuvo miedo de que tarde o temprano ella no podrá soportar a su familia y estarán sin casa a donde vivir. Esta situación de casi no tener comida o casa, duró por 15 años. De repente vino un milagro: un hombre misterioso pagó su factura de agua, luz, atención médica e internet y eventualmente encontró un trabajo que le pagaba suficiente para soportar a su familiar. Todo parecía que iba a cambiar por lo mejor. Luego de terminar su turno en su trabajo, compró unas pizzas para celebrar después de un largo año de lucha y perseverancia. Pero cuando llegó a su casa, la vio saqueada, con múltiples artículos dañados o robados. Al ver esto, Lana se asustó, así que dejó todo y buscó a sus hijos por todas partes, pero no pudo encontrarlos; lo único que encontró fue un emblema. Llamó a la policía y les mostró lo que vio, y la policía le aseguró que harían todo lo posible para encontrarlos. Pasaron muchos meses y no había avances con sus hijos desaparecidos, así que comenzó a investigar por su cuenta y descubrió que el emblema pertenecía a un grupo mafioso que vende drogas y armas, y se dedica a la trata de personas. Así que ahora debes averiguar sobre el grupo mafioso y encontrar a los niños; ojalá que no es demasiado tarde.
Controles:
Saltar (presionar X o A)
Caminar (mover la palanca izquierda del mando).
Correr (presionar la palanca izquierda del mando).
Dispara (presionar R2 o RT).
Apuntar (presionar L2 o LT).
Esquivar (presionar O e B ).
Cambiar armas (presionar R1 y L1 o LB y RB).

mds.webp26kb

Género: FPS, Hero Shooter

Plataforma: Consolas

Audience +15

Descripción: El juego se ambienta en un futuro cyberpunk, con ciudades enormes llenas de luces neón.

El juego se ubica en un torneo donde 12 personas divididas en dos equipos de 6, todos compitiendo por un gran premio, que no se sabe que es, pero aparentemente es algo grande.

Estos personajes se dividen en 3 categorías: Tanque, DPS y Soporte

El tanque siendo el que defiende al equipo de daño, tienen mucha salud, pero son más lentos.

Los DPS causan mucho daño, pero son los personajes con menos salud en el juego.

Los soporte se encargan de curar a los aliados o aumentar el daño de sus aliados, son rápidos, pero no causan muchos daño.

Cada mapa seguirá una estructura: área de spawn y área de conflicto, con esto refiriéndome a donde aparecerán los jugadores y en que sección se espera que se encuentre la mayoría de los combates.

Con eso en mente, los mapas buscaran darle variedad al gameplay, ya sean enfocándose en movimiento vertical, horizontal, en zonas de peligro, entre otros.

El juego se enfoca en el combate PVP y PVE, con modos PVP como capturar la bandera, duelo por equipos, baja confirmada y modos PVE como defender los puestos de control, robo masacre, entre otros.

Para moverse se usa el joystick izquierdo, para mover la cámara se usa el joystick derecho, para saltar se usa x, para cambiar de arma se usa el triángulo, para agacharse se usa el circulo, para correr se utiliza L3, dependiendo del personaje, se puede realizar un dash, para realizar un ataque cuerpo a cuerpo se usa R3.

Para el ost pensaba en algo dinámico, pero que diera la sensación de ser algo
futurístico:
https://www.youtube.com/watch?v=W9pW7HCuAY4

imagen de referencia(Overwatch 2):

Platform: PC

Genre: Rpg

Target audience: Targeted at people aged 18 to 25, it’s aimed at players who enjoy fun new experiences, and new game styles.

Game description: In this game you will feel the adventures of living in the future, an apocalyptic future that is but its not the end of the world yet, with the little access to technology you have, you have found a way to go back to the past to save the future, but at what cost, is changing the future the only way to save the world.

In Past, Present and Future, you will need to save the world without changing the course for the worse. What could be worse than the end of the world? You will see ;)

In this game to play it will be a simple point click adventure so you will use (Left Click) to interact.

Your main mission in-game will be to save the future and try not to cause it to develop further into its ruin, you will have maps and fun places to visit in the past, and present and the future, and see how your changes actually affect the past and future.

The models will be in 2D, pixel-looking models and a realistic environment, like actual real graphics.

The music of Past, Present and Future will have an emphasis on techno music like “Hotline Miami Soundtrack ~ Crystal” (https://youtu.be/QXkSYSPTpj4?si=kOg0axH4X40lpfDk).

Image Source:https://www.dicebreaker.com/categories/roleplaying-game/best-games/best-scifi-rpgs

Genre: adventure, dungeon crawler, RPG, simulation
Platform: PC
Audience: 12+ players, RPG fans, for people who likes to cook

Description: It all starts with a multimillionaire who summons the best and most important chefs in the world, being you one of them, he did this to find the best and his next personal chef, but to achieve this, he created a weird competition that will not be your typical cooking contest, the multimillionaire owns and advanced technology team, and with this he reduces the size of all the chefs to put them in a large but miniature medieval dungeon filled with monsters and places made of ingredients.

To win this competition, you will have to make a team with other chefs and defeat monsters or explore places to get ingredients, not only to entertain the multimillionaire who is always watching the dungeon, but also to use all the ingredients to correctly cook the type of dish that the multimillionaire request weekly, but some ingredients are more difficult to get than the others, and for this, you will need to have some specialized chefs in your party to get whatever you want, for example, to defeat a meat monster you couldn’t use a pastry chef, you need a butcher chef.

You will also need weapons, that are literally cookware, because some monsters are vulnerable to a specific weapon, you can find weapons in many places in the dungeon or trade them with other chefs, but you must take care of thieves, if you aren't able to run away, they will dare you to a duel of rock paper scissors and if you lose, they will steal your weapons, an also your ingredients and dishes.

To play this game you will only need to use the arrow keys for moving and your mouse to select decisions or anything that you want to interact with, apart from this, you need to ration well your resources to not lose time in finding more, since the more dishes you cook for the multimillionaire, more opportunities you have to win, only if you did the food well, cooking in this game will be like in real life but faster.

The game would be in 3D with a semi-realistic style and the soundtrack typical medieval music like this https://youtu.be/tP_WYAXgI0Y?si=vOTlmMSG2GlhixXa.

Images sources: https://www.yourprops.com/Production-made-meat-monster-original-movie-prop-John-dies-at-the-end-YP831540.html, https://monsterbrains.blogspot.com/2011/03/vegetable-monsters.html, https://sketchfab.com/3d-models/old-underground-mine-excavation-06-d020ab9eb98e416da9fd3ccdf88e43d2

Género: plataforma 2D
Plataforma: PC, Switch, PS5
Audiencia: de 7 años en adelante, fanáticos de la fantasía y los animales tiernos

Descripción: Eres un perro mago que debutará frente a miles de otros animales hablantes, eres un mago muy talentoso y poderoso, pero a la vez muy inseguro y ansioso, tanto así que, a la hora de hacer tu espectáculo, ninguno de tus trucos sale bien y la gente empieza a enojarse, por lo que en un último intento intentas hacer un simple truco con tu sombrero mágico, pero por el pánico sin querer terminas teletransportando a toda tu audiencia a diferentes mundos mágicos.

Esto te hace sentir aún peor contigo mismo, pero no hay tiempo para lamentarse, no sabes en que tipos de mundos quedaron atrapados todos los que estaban en tu público y a los posibles riesgos a los que quedaron expuestos, así que te adentras al portal de tu sombrero y decides ir a todos los mundos mágicos posibles para rescatarlos y regresarlos a su mundo original.

Durante tu aventura, los mundos se irán haciendo más extraños y surrealistas, lo mismo irá para los monstruos de esos mundos, hasta el punto de que estas sea incarnaciones de todos tus miedos, a las cuales tendrás que vencer y a la vez aprenderás lecciones que te ayudarán a crecer, tener más seguridad y superar varios problemas.

Como todo plataformero, para jugar debes de moverte con las teclas de flechas, saltar con espacio, X o A, pero para atacar habrá botones específicos para cada ataque, ya que distintas formas mediante tu varita y sombrero, por ejemplo, puedes usar tu varita para quitar obstáculos, tirar rayos, invocar espíritus guardianes, flotar, hipnotizar a los enemigos, mientras que con tu sombrero puedes guardar o expulsar objetos que útiles como pociones, armas, etc., sobre todo, para “recolectar” a toda la gente del público.

Los gráficos del juego serían dibujos simples y bonitos para los animales, pero caricaturesco y retorcido para los enemigos y fondos, la banda sonora sería música clásica como esta: https://youtu.be/-hJf4ZffkoI?si=7ILhn7P7IKElpRen.

Fuente de la imagen: https://www.logoground.com/uploads12/dv12y20231586602023-11-144094835Magician-Dog-Mascot-Logo.jpg.

Genre: Third-Person-Shooter, looter shooter, Multiplayer, post-apocalyptic.

Plataform: consoles.

Audience +18

Description: The game is set in a post-apocalyptic world, left into dust by monsters that seemingly appeared out of nowhere.

The story will be told in between missions.

The hole idea its to throw the players in a big map where they will have to fight hordes and hordes of monsters, they will be harder depending on the difficulty the players decide to play.

The players must prepare before going to fight in the map, for that, they have a main lobby. They can interact with other players, create a party of four, access the store where you can buy weapons, armor, perks for the characters and get upgrades for any weapon of your liking.

The game will have different missions, the objective might vary but the way to get to the objective is basically killing anything that sprints to your face to move forward.

The loot is the reward for any event and missions in the map, it will be divided by colours, grey for common, green for normal, blue for rare and yellow or gold for legendary.

For the main theme of the game, I want to give it a serious tone.
https://www.youtube.com/watch?v=Clv1mOnj5rc

Game use for reference (The Division 2):
https://store.steampowered.com/app/2221490/Tom_Clancys_The_Division_2/

Genre: Action, Fighting
Console: Pc

Sugar is the most necessary for all sweets as it is used for everything. Unfortunately sugar is finished on the surface of the planet earth, honey is not useful as a substitute and the manufacture of artificial sugar is not possible, but the planet earth still has sugar that they can get and it is in the center of the earth.

The center of the earth is a proper ecosystem untouched by sweets since the beginning of creation. Being closer to the planet's core, the evolution has been totally different from what the candies know, making it a challenge for the candies, as they cannot send many troops to the center. Each group of sweets is greedy and they know that whoever arrives first and gets the sugar will be the new leader of the sweets because they will only be able to buy sweets from him. For this, the candies were prepared by creating robots capable of surviving the ecosystem of the center, being able to survive, fight and get sugar; these robots are piloted by 5 candies each with a body part in the same tune.

It is a 3D game with first person view being the protagonist of the group you want to support.

Music: Exploration music similar to Journey to the Center of the Earth 2.
https://www.youtube.com/watch?v=Jikm8CCRbdM

Image: Based on a combination of godzilla and Kong but also on:
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjI3Nzg0MTM5NF5BMl5BanBnXkFtZTgwOTE2MTgwNTM@.V1.jpg

Género: Aventura, acción, pelea
Consola: Nintendo Switch

Massin es una masa de harina que le cayo sal por error en vez de azúcar glass, por lo que los grandes reyes dulces de cada nación no le permiten el paso a sus reinos. Massin comenzó a vivir en las calles solo, con hambre sin nada que hacer y nadie que le apoyara por lo que comenzó a vivir en cuevas para no morir de hambre. Massin deseaba la venganza el quería un poder digno de alguien que busca venganza solo por ser diferente a los demás, pero Massin no sabia que alguien en la oscuridad lo escuchaba, este ser maligno le invoco una estrella negra con detalles rojos fugas en el cielo que Massin vio para pedir un deseo “El Hambre de la venganza”. Con este poder el bonito aspecto de Massin cambia cuando lo usa y le permite obtener el poder de los otros dulces cuando se lo coma, lo malo es que eso hace que Massin se infle y no pueda correr ni saltar tanto como antes.

El juego es un juego en 2D donde depende que comamos obtenemos los poderes los cuales pueden mejorar entre mas comamos a los dulces del mismo tipo. La misión de Massin es destruir este mundo que lo rechazo o tal vez no y ser su nuevo líder. Esa decisión la tomaras tu en el camino de la historia y quien sabe descubres un final secreto. El camino de Massin no es fácil pues ahí más de 12 reinos, pero de suerte puede tener hasta 4 poderes a la vez.

Música: La música instrumental es una de mis favoritas y siento que va con todo por lo cual es perfecta para el juego y en momentos de acción subimos la velocidad de la música.
https://www.youtube.com/watch?v=soRmpPJOIwo

Imagen: Aunque me base mucho en Kirby y sus juegos la verdadera idea llego cuando leía comics y me acorde de uno de mis villanos favoritos.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9e/Annihilation004_SKRULL_scaled_800.png

Plataforma: Mobile y PC.
Audiencia: Todas las edades.

En épocas de guerra, un señor conoció al amor de su vida en Francia.

Un día que necesitaron escapar del país por épocas de guerra, su querida amada le envía una carta diciendo que no puede ir con él en el viaje, por lo que eso lo destroza emocionalmente.

Tu objetivo como jugador es ir hacía donde está la amada del protagonista, evitando a los soldados de guerra que van detrás de ti.

Una vez que encuentres a tu amada, tendrás citas con ella antes de que debas llevarla lejos en un avión hacía otro país para evitar que los soldados la encuentren.

Formarás aliados para ayudarte a evitar a los soldados que van detrás de ti y de tu amada.

Música usada para la guerra:
https://youtu.be/eqajIuKwVu4?si=451gAMuDaIVVhZvW

Imagen de referencia:
https://gamefaqs.gamespot.com/nes/525243-super-mario-bros/map/1231-world-8-4-solution

Genre: Horror, Stealth, Action

Platform: Playstation, PC, Xbox

Audience: ages between 17-35, for those looking for a gritty and dark espionage story of madness.

Description: The game focuses on the protagonist Named Alphonse Eustens, a black ops operative working for the United Nations under the classified unit designated A. Their task is to monitor and extinguish any presence or manifestation of what can be considered “external entity effects” which essentially is the manipulation of space, living beings, cognition, and reality within the plane of existence we call home by an unidentified external being.

The period this game takes in is after the second world war as the unit is given the task to root out and exterminate a remnant of Nazi Germany that has contacted an external being in hopes of still waging war.

Gameplay: The player will take control of Alphonse in his undercover mission to eliminate this remaining faction and in order to do so the player has acquired the unique trait of utilizing otherworldly abilities to help with the fulfillment of their operation.

The player will be able to levitate objects, phase through matter, cause psychological attacks, use a third eye to sense their surroundings and create pocket dimensions to hide themselves and avoid capture or being spotted. The main drawback of these abilities is they have a cool down time and extended use of them can cause the cognition of Alphonse to be altered and once this “cognition meter” has been depleted and unrecognizable the player will lose control of their trait turning into a “Lost” which is a being that has lost all sense of reasoning and self-observation allowing it to be a puppet of an eldritch being.

The player can mitigate this effect by drinking special concoctions provided by the unit or made by the player to maintain their cognition or avoid abuse of said abilities to allow the cognition meter to stabilize.

Controls: The player is provided with melee weapons as well as guns for ranged combat. The player will attack with the right bumper when using a melee weapon and shoot if utilizing a ranged weapon, the left bumper when in use for a melee weapon will help with guarding from attacks and aiming(focusing) when using a ranged weapon. The right trigger helps in the administration of concoctions or items set in the D-pad which can range from smoke bombs to grenades to paralyzing agents. The Left bumper will allow the usage of a wheel to use the special traits and eldritch abilities which can be selected with the square, triangle, X and circle button.

The X button will allow the usage of jumps and vaulting when sprinting, the circle button permits the player to dodge or take cover, the triangle button will allow the cycling of weapons from primary to secondary to melee and the square button allows for the reload of ranged weapons and sharpness or buff to melee weapon. The player will move with the left analog stick and by pressing it will allow the player to sprint whereas the right analog stick will allow for the aim and camera control for the player.

The main inspiration for this idea and the setting came from the movie Casa Blanca by Curtiz.

The soundtrack that can allow for an air of unease as well as cosmic horror is the song Ancestral Shadow composed by Drackfreeee.

https://www.youtube.com/watch?v=u2_bYOntpE8&ab_channel=drackfreeee

Casablanca image.webp95kb

Genre: Real-time 3D adventure, stealth, horror
Platform: PC
Audience: 16+ players, outer space, aliens, and horror fans.

Description: This game takes place in a faraway future in which humanity lives in spaceships and constantly travels to other planets to investigate and obtain resources because the planet Earth is unhabitable. You take the role of a mutated alien that is marginated from his home planet and currently lives on a planet without much life, until one day a group of humans explores the planet and leave a member dead, one of your abilities is to control corpses and use them as disguises, so now you pretend to be that member and infiltrate in the crew.

In the beginning, you made this to live better, but as you interact with the other humans, you not only discover that the girl you control also has a very life miserable like you, but you find out how the humans have already destroyed other planets and the next one to devastate is your home planet. Due to all the suffering that everyone made you pass for on your planet, you are insecure about whether you have to sabotage the human’s plans or let it be invaded, these conflict and other more you face in the game makes you have different opinions of what is the right thing to do, so, each action you do in the game, it will have consequences that are going to cause different endings.

To play, you need to use the arrow keys to move and the mouse to click above whatever you want to interact with. Without matter what you are going to do, you must act exactly like that dead member and make sure to not do things that could reveal your real identity, but this is going to be hard to accomplish because some of your needs aren't compatible with the human corpse, being the main problem the fact that sometimes you have to leave the body to recover the lost energy, improve some functions of that human body, the food, etc., you also need to be always aware of your surroundings to not be discovered, especially by sounds, so for a better experience use headphones.

The game will be in 3D mainly with a moe anime style, except for the aliens obviously, they are going to look in a semirealistic anime style the soundtrack will be calm space ambient music like this: https://youtu.be/Bne_3PWw8I4?si=q4QKQtwoSW2XJHOW, but in creepy moments, the music will stay space ambient but sound like this: https://youtu.be/AlDivIaiuMU?si=-UO5mKH9ZMHzgm11.

Source of the second image: https://images.app.goo.gl/HfaDSVFfo1xi9rDt8.

Platform: VR

Genre: Mythology, Sandbox

Target audience: Targeted at people aged 18 to 25, it’s aimed at players who enjoy fun new experiences, and new game styles.

Game description: in this game, you will be able to play as a god creating the world as you so desire, and you will be able to focus on certain places and see their respective growth.

In GODlife, you will use your (Right Trigger) to interact with the place be it, placing things, animals, or changing the landscape, and with (Left Trigger) you will be able to rotate our planet and see its different areas.

Imagine the game Worldbox (https://www.youtube.com/watch?v=Oqs4EUSLCQo&ab_channel=Gorg) with the 3D action of a VR game and finally with a tiny bit of Solar Smash as a few examples of how you can manage your world (https://www.youtube.com/watch?v=vC--9WrnmsU&ab_channel=Markiplier) and become either a merciful ruler or an evil corrupt dictator to your people.

Your main mission in-game will be to have fun and discover how far your civilization can go, or don’t this game will mainly have you experiencing the like of godhood, whether you decide that progress needs to be made or that it is time for a fresh new start, that will be on you.

The models will be in 3D, pixel-looking, as if made out of polygons or almost like the art style of “Untitled Goose Game”. I know it’s repetitive but I love this art style.

The music of GODlife will have an emphasis on a calm yet ominous tone to it like “Lacrimosa” by “Mozart” (https://www.youtube.com/watch?v=k1-TrAvp_xs&ab_channel=RosaMusic).

Image Source: https://vrgamecritic.com/game/super-island-god-vr

Plataforma: Vr

Género: Lucha,Deportes, Sandbox

Audiencia: Está dirigido a personas entre 18 - 30. Es un juego que está dirigido a fans de la lucha o simplesmente les gustaria experimentar como ser un luchador pero super poderoso.

Descripción del Juego: Este juego te deja experimentar lo que se siente ser unluchador, pero uno super poderoso, tendras habilidades inhumanas para poder ganarles a tus contrincantes, de formas divertidas.

En (Game) podras sentirte como un profesional sin tener que hacer sentido de las reglas normales, podras hacer acciones ridiculas como agarrar a tu contrincante y lanzarlo por fuera del ring, o usarlo como un arma contra otros oponentes, sera casi parecido a juegos como Blade and Sorcery o Gorn, Usarias tus mandos de VR para poder atacar, dependiendo de que tan duro intentes darle al enemigo, tambien usarias tus (Left or Right Triggers) para agarrar a tus enemigos o objetos ya sean para tirarlos o usarlos como armas.

En este tipo de juegos solo se trata de pelear oleada contra oleada de enemigos, y poder sentirte poderoso, lo mas differente es que este juego tendra tematica de luchador, mas que los enemigos tendra una barra de vida encima de aquellos, tambien tendras que pelear contra luchadores especiales parecidos a muchos como los de Punch-Out.

Tambien tendras divertidas habilidades especiales como el de Hajime no Ippo (https://www.youtube.com/watch?v=RaG4hC_JBR8&ab_channel=AlteredEgo) o hacienes mas simples para luchar nada del otro mundo simplemente poder hacer attaques interesantes, contra tus contrincantes y poder destruir a tus enemigos.

Tambien tendrias una variedad de trajes para ponerte encima y tener una experiencia customizada, ya que la tabla de clasificación te dejara demostrar que tan bueno eres luchando contra gente.

Los modelos de los personajes serían en 3D con apariencia de stilo caricatura

La música del juego tendrá un énfasis en la musica de titanes como “Punch-Out Wii Theme” (https://www.youtube.com/watch?v=ndaP9iieaok&ab_channel=TiberiusMcQueen)

Foto de ejemplo: https://pt.memedroid.com/memes/detail/2964236/MUCHA-LUCHA

Platform: PC, Nintendo Switch, mobile.
Audience: all ages.

A racing game, but the peculiarity of this one is that it is in an open world.

In this racing game you will be able to experience from illegal races to official races.

Thanks to your efforts in the game, you will be able to travel to other countries, and drive on different streets and tracks of each country you unlock.

There will be competitive mode and story mode.

You will also be able to improve and modify the car to your liking and likeness, so? show off your car!

Depending on the rank you earn in the competitive mode, you will be able to get titles for your profile or paint for your car.

In the story mode, you can become a professional racer, what are you waiting for to become one?

The competitive mode ranks are as follows: Bronze, silver, gold, platinum, platinum, diamond, expert and professional racer.

It should be noted that this last rank is not available in the story mode.

Music menu:
https://youtu.be/ya3oaBQRcl0?si=ctlZ0qNc9R-KXZZC

Image reference:
https://images.app.goo.gl/nviKMHr3wtGDtc4Z6

Género: aventura, acción, novela visual, disparos en tercera persona
Plataforma: PC, switch, PS5
Audiencia: 16 años en adelante, fanáticos del viejo oeste

Descripción: Todo ocurre durante el viejo oeste, eres el hijo menor proveniente de una familia en la que todos sus miembros han sido el alguacil del pueblo en donde vives, pero tú jamás lo serás por ser muy torpe y cobarde, hasta qué tiempo después de que tu hermano mayor se convirtiera en el nuevo alguacil termina siendo gravemente herido por una creciente pandilla criminal que está atemorizando a todos los pueblos, especialmente el tuyo.

Debido a que tu padre está muy viejo y tus otros familiares están fuera del pueblo, te tocará ser el nuevo alguacil, pero no solo para defender tu pueblo y descubrir los malvados propósitos de aquella pandilla, sino también para vengar a tu hermano, quien es el único que confía en ti, y demostrarles a todos que puedes ser valiente y útil, aunque las ganas de huir y el miedo te carcomen.

Usarás los botones de flechas para moverte y para interactuar con las personas u objetos tocarás los botones que se te indiquen, a la hora de los enfrentamientos tendrás que estar siempre atento, incluso antes que empiecen, ya que el protagonista es capaz de presentir cuando viene el peligro, razón del porqué es tan temeroso, y esto se representa como ondas amarillas que desaparecerán cuando las posibles amenazas se presentan, por lo que se puede utilizar a su favor para saber cuándo aparecerán los enemigos y por dónde.

Otros aspectos que habría que tener en cuenta sería racionar bien tus municiones, no esconderte por mucho tiempo porque lo que resguarda de los disparos se romperá al pasar el tiempo y saber a qué pandilleros matar, ya que si solo hieres a miembros de alto rango, pueda que a estos mismos les puedas sacar información vital.

Los gráficos del juego serían en 3D, aunque todo parezca dibujos 2D con un estilo caricaturesco tembloroso que se vea como un extraño boceto, la banda sonora constaría de pura música wéstern como esta https://youtu.be/690gd_yQc5M?si=howqjYCrzkTq4KdG.

Fuente de la imagen: https://depositphotos.com/vector/cartoon-cowboy-in-a-western-old-west-town-7883298.html.

Género: Acción, 3era persona, Shooter, rpg, platformer

Plataforma: Nintendo Switch, PC, Playstation, Xbox

Audiencia: Desde niños de 13 años hasta adultos de 30 que buscan un juego de magia revolucionario.

Sinopsis: El jugador es parte de un grupo de magos que participan en competencias de duelo donde 4 magos de un equipo luchan contra otros 4 magos y el ganador se lleva distintas recompensas desde monedas de oro hasta territorio y apoyo de academias mágicas para el desarrollo y evolución de la magia.

Descripción: El jugador creara un personaje y será asignado a un grupo de magos en la que el jugador sea más afín y de allí obtendrá reconocimiento y habilidades especiales que podrá utilizar en batallas.

El jugador tendrá 4 diferentes tipos de armas mágicas que son varitas, guanteletes, grimorios y bastones. Donde las varitas son más rápidas, pero no ocasionan tanto daño y tienen un alcance de medio rango, los guanteletes tienen corto rango con un daño alto, pero no con mucha velocidad, los grimorios tienen una distancia de medio alcance con una velocidad promedio y daño balanceado, por último, estarían los bastones que pueden disparar a largas distancias causando daños graves, pero son muy lentas.

Estas serían las armas mágicas, pero cabe resaltar que los jugadores podrán modificarlas no solo de una manera estética, pero de una forma mecánica al poder incrementar los aspectos de velocidad, daño y distancia afectando el uso de armas.
Otro elemento que ayudara a los jugadores en este shooter serán las diferentes habilidades y pasivas que podrá equipar en su loadout.

Las habilidades pasivas van de rango de causar mejor movimiento o ser mas sigiloso hasta incremento de daño o reducción de cargas de habilidades. Las habilidades que se podrán equipar y usar serian 4 donde 3 son habilidades estándares y la última siendo una “técnica suprema” que o puede causar daño u otros beneficios como curación o defensas.

Controles: Usando el esquema del control de switch se disparará con el parachoques derecho y apuntará con el parachoques izquierda, la palanca izquierda abrirá un menú donde se podrán utilizar las habilidades apretando los botones X, Y, B y A, La palanca derecha permitirá correr o acelerar en una dirección. El botón B permitirá saltar, el botón A ayudará a evadir ataques en un movimiento. Estos botones tendrán la opción de ser modificables para que se ajusten al jugador.

Mi inspiración principal para esta idea fueron las varitas de Harry Potter y los términos de “duelo” que hay en ese mundo mágico.

Mi inspiración musical para este sería una Sinfonía clásica con elementos modernos para un tono más épico. La canción que elegí se llama obscurity hecho por Audiomachine.

https://www.youtube.com/watch?v=w3r4MEjA21I&ab_channel=HDSounDI

Género: Battle Royale

Plataforma: Consolas, PC

Audiencia: +13

Descripción: Battle Wreckers es un battle royale enfocado pura y meramente en el combate cuerpo a cuerpo. El juego tiene un limite de jugadores de 30 por partida.

Al comenzar la partida, los jugadores están en igualdad de condiciones, para mejorar al personaje, hay que buscar armaduras, cada una con un nivel diferente, aumentando los PV del jugador y ayudarlo a resistir las peleas, hay botiquines para recuperar PV.

Mientras más avanza la partida, el mapa se ira cerrando más, este se cerrará por múltiples zonas, aparecerán varios círculos de color azul para advertirles a los jugadores donde se cerrará el mapa, está etapa se divide en 3 fases, la primera siendo pequeños círculos, la segunda con círculos medianos y la última con los círculos cerrándose completamente en el mapa.

El mapa se enfoca en verticalidad, una ciudad que se enfoca en recorrerla a través de varios edificios gigantes y áreas conglomeradas, la idea es motivar a los jugadores a moverse.

Para moverse se usa el joystick izquierdo, el joystick derecho se usa para mover la cámara, para rodar se utiliza el O, para realizar un ataque rápido se usa el cuadrado, para un ataque poderoso se usa el triángulo y para saltar se usa la X, para cubrirse se usa el Bumper derecho, para realizar un agarre se usa el Bumper izquierdo.

Para el ost, me gustaría que se sintiese vivo o mejor dicho que se sienta dinámico
tanto para el menú como las partidas:
https://www.youtube.com/watch?v=ji_qfj5mvKo&list=PLLqriC-QVb9NhdILGP_YvSHfPWiM1TTer

Juego de referencia Rumbleverse (cerro servidores):

rumbleversexd.avif223kb
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