Streak Club is a place for hosting and participating in creative streaks.
Genre: Strategy, Management, Operator
Platform: Pc
Target Audience: People who like combat planes and turn based strategy games. The target consumers for the game will be between 21 to 30 age years old.
Game Description: In FFW you are assigned to be the main "Air Traffic Controller" (ATC) of the X-ray squadron.
Your objective is guiding them to mission and military attacks throughout the game with the most effective strategy so that every pilot gets back home to their families.
The game will have up to 15 possible aircraft that you can choose from and assign to each of your squad members, with their own unique sets of weaponry and aerodynamic/infrastructure stats. All aircraft will also have color and parts that you can change.
In the controls department you will use WASD to move around the airspace (map), left click to select the weapons, allies, enemies and interact with the game interface, while the right click will let you see a more in deep spread sheet of each person (ally or foe).
The art style would focus on 3d world and models with a top-down perspective.
The music will be used to create tension and make the player feel like the mastermind of the operation. So, for this format I would describe the genre as a thriller type of vibe. For the example I will use IUN Briefing – 03/63 - Ace Combat 7 Original Soundtrack.
(https://www.youtube.com/watch?v=zhT_16hDesI)
Image credit: (https://www.nintendoworldreport.com/review/60157/13-sentinels-aegis-rim-switch-review)
Genre: Creature - Collection
Platform: Pc
Target Audience: The main attraction of the game would be collecting different type of species or monsters and completing an encyclopedia. The audience would be from 15 to 30 years old.
Game Description: You're a kid that loves to play in the backyard of his house watching the insects everyday, with a wild imagination you start to create your own designs inspired by the them and draw some in your notebook and give them names.
The objective of the game is to entertain yourself making combinations of the insects you watch and try discovering all the possible outcomes.
The controls of the game would be easy because the player will only use the mouse most of the time as a magnifying glass.
The art will be drawn by hand and would be like scribbles made by a 12 year old kid.
Image credit:(https://bugfables.fandom.com/wiki/Ant)
The music would be relax and try to give the vibes of a playground. For my example I will use Rollercoaster Tycoon 2 - Main Theme.
Generó: Juego de Ritmo
Plataforma: Arcade
Audiencia: Personas que les gustan los juegos een los que simulan bailes y se tiene que sequir el ritmo de la música. El enfoque sería para personas de 20 años hasta los 35.
Descripción: Cumbia Celestial trata de un duelo entre Dios y Lucifer pero en vez de pelear de manera convencional se miden en un duelo de quien puedo bailar mejor la cumbia.
Para conseguir ganar se necesita seguir el ritmo de la música y marcar los pasos correctos para aumentar el multiplicador y acumular la mayor cantidad de puntos posibles.
Los controles serían como los tableros qué se usan en arcades con juegos de Ritmo en el que dependiendo de donde pise el jugador marcará esa dirección.
En cuanto a el arte sería dubujado con diseños básicos para darle un toque de humor a el apartado visual.
(https://www.redbubble.com/i/poster/Jesus-vs-Satan-in-Basketball-by-Nathan31/46350549.LVTDI)
Para terminar la música serían todo cumbias super exitosas para poder bailar hasta que se te rompa las piernas. Para mi ejemplo usaré Cumbia Celestial - Los Hijos del Rey.
Generó: Novela Visual, Horror, Aventura, Point & Click
Plataforma: Pc
Audiencia: Personas amantes de los juegos de terror, detectives y asesinos en serie. Para personas que estén entre los 21 años hasta los 40
Descripción: El juego trata sobre un detective y un fiscal que esta investigando una cadena de asesinatos qué están ocurriendo a los miembros supervivientes de una tragedia ocurrida hace 20 años para poder armar un caso y mostrar la inocencia de su amigo.
Durante la juego el detective viajará a distintos lugares para encontrar pruebas que conecten los asesinatos, mientras que el fiscal buscará testigos para interrogación y desvelar la verdad que oculta cada involucrado.
Los controles del juego serían los mismos que en un "point & click", sencillos y sin ningún tipo tipo de dinámica que necesite reacciones o cosas parecidas.
El arte sería dibujado y en un plano de dos dimensiones con la inspiración de juegos como Ace Attorney.
Créditos de la imagen (https://www.reddit.com/r/AceAttorney/s/YlOtR2JW0i)
Y la música sería parecida a las de las escenas de detectives en las películas o juegos con este tipo de personajes. Para mi ejemplo usaré Prelude to Pursuit - Search for the Truth - Ace Attorney Investigations Collection OST.
Genre: Action-Plataformer
Platform: Console
Target Audience: People who like games that are action packed and have different level designs that will require skill to complete. Buyers will be between 14 to 26 years old.
Game Description: Window Sweeper is about a teenager that for summer is employed at a big company to make the windows of their tower shinier than the rival company windows at the other side of the street.
But every day he goes to work the rival company schemes something to make his summer job hell, so he will use every tool from water shotguns, ropes, soap bombs and many more to accomplish the task given.
The controls of the game are easy using the sticks to move the player and the camera, main buttons to jump and attack and the trigger to throw objects and run.
The art style would be 2D pixel art like the one in Katana Zero.
(https://www.gog.com/en/game/katana_zero)
The music would be action pact at high pace. For my example I'm using Paper Mario: Koopa Bro's Theme.
Genre: Racing
Platform: Console
Target Audience: People who like racing games and that include drifting and time trials as the main mechanic. Audience from 18 to 38 years old.
Game Description: Trash Truck Drifting is a racing game where you are in control of a trash truck who is driven by a retire street racer that conquer the scene back in the day.
To complete your task of collecting all the trash in the different areas you will need to master the art of drifting and using the dimension of the truck to your advantage. As you make progress there will also be the options to modify the truck with custom parts and tires.
The controls of the game would be the most common one like using the triggers to accelerate and break, the sticks to move in different directions or rotate the camera and the bumpers from the hand brake or shift gears for example.
The art style would be realistic with 3d models and visuals similar to Burn Out or Need for Speed as reference.
(https://nfs.fandom.com/wiki/Garbage_Truck_(2005))
The music will consist mostly of radio songs with different types of channels that have a specific genre of music. For my example I will use Broomheads Jacket - Fight Music For The Fight.
Generó: Novela Visual, Recuento de la vida
Plataforma: Pc y Consola
Audiencia: Gente que le apasionante los juegos que te hacen reflexionar sobre la vida y disfrutan de juegos enfocados en la historia y la narración. Publicó entre 15 a 30 años.
Descripción: Este juego trata sobre un hombre que fue otorgado con la vida eterna y ahora que sabe que no puede desfallecer por causas naturales deberá aprender a coexistir con la idea de ver tanto a familiares como seres queridos irse poco a poco y no perder la sanidad en el proceso.
La jugabilidad sería muy sencilla ya que este juego no tiene ningún tipo de acción o mecánicas, todo el juego trataría de las conversaciones y relatos de las diferentes personas que encuentras durante la historia.
El arte sería dibujos a mano con un estilo que sea realista para que resalten las características y apariencias de los personajes.
Créditos de la imagen:
(https://www.domestika.org/es/blog/12000-8-estilos-de-dibujo-con-los-que-querras-experimentar)
La música sería relajada la mayoría del tiempo para crear un ambiente de relajación y serenidad. Para mi ejemplo usaré Xenoblade Chronicles OST - Satorl Marsh (Night)
Genre: Adventure, Survival
Platform: Console
Target Audience: People who are attracted to the wildlife and like games about constructing a shelter and gathering resources to survive for as long as possible. Potential buyers are in the range of 21 to 35 years old.
Game Description: The game starts with your character stranded in the latest artificial forest created by the government, with no idea of how end on this situation you are forced to gather all you can to make a shelter and get enough food to survive until you discover the truth of your arrival.
During your stay you will find different animal species and materials that will make your time on the forest a little less tiring.
The controls of the game would be the classical layout of most adventure games, using the sticks to move the player and the camera, the main buttons to use objects and interact with the environment, and the triggers to run and climb.
The game would use 3d models and be focused on a realistic approach.
Image credits: (https://www.gamingfever.com.ar/productos/the_forest_ps4/)
The music style would be more focused on sounds produced by the things surrounding the player like footsteps, fire, trees getting blow by the wind and things of that kind. For my example I will use Survival Game Sound Effects.
Generó: Simulación Social, Relajamiento
Plataforma: Pc
Audiencia: Gente que le gustan los juegos que tratan sobre coleccionar y las estampas. Publicó de entre 15 a 20 años.
Descripción: El juego trata de coleccionar estampas de cartas en un pueblo pequeño conociendo a tus vecinos y intercambiando estampas para aumentar tu colección.
Las estampas serían diferentes dependiendo de la época del año que te encuentres y habría estampas únicas que solo se podrían conseguir en fechas festivas.
Los controles serían WASD para moverse y click derecho para interactuar con el entorno.
La parte visual sería pixel art.
Créditos de la imagen: (https://www.reddit.com/r/PixelArt/s/LQcKkdOy2u)
La música sería tranquila al estilo Animal Crossing. Para mi ejemplo usaré Animal Crossing New Horizons - Main Theme Song.
Generó: 2D plataformer
Plataforma: Consola
Audiencia: Personas que le gustan juegos difíciles, las plataformas, y las explosiones... muchas explosiones. Compradores de 21 años en adelante.
Descripcion del juego: Eres un androide bomba diseñado por el gobierno estadounidense para entrar en facilidades de políticos corruptos, superando todo tipo de mecanismos de seguridad, y unidades protectoras con el objetivo de llegar al punto de detonación y cumplir con el objetivo para el que fuiste creado.
Los controles serían sencillos, utilizando la palanca izquierda para mover al jugador y la derecha para mover la cámara, los botones principales realizarían funciones como saltar e interactuar con objetos, y los gatillos te ayudarían a correr y rodar.
El estilo visual sería pixelado parecido al de Broforce.
Créditos de la imagen: (https://www.google.com/amp/s/www.infobae.com/malditos-nerds/2023/07/31/el-juego-broforce-tendra-una-ultima-actualizacion-gratuita-en-agosto-bajo-el-nombre-de-broforce-forever/%3foutputType=amp-type)
La música tendría una temática de infiltración o misión encubierta. Para mi ejemplo usaré 47 in St. Petersburg - Hitman 2: Silent Assasin
Genre: Visual novel
Platform: Pc
Target Audience: People who like story focused games about the existence of the multiverse. Target audience would be from 21 to 35 years old.
Game Description: The story is of a young man that discovers that his bloodline is from a large generation of wizards who had the task of protecting and preserving the different gates of the multiverse.
To accomplish this mission he will need to travel using the gates and find the collectors of the seals scattered through the multiverse, the path he chooses will decide if the outcome of his journey will be successful.
The controls would be really simple because the game would be like a book with a few choices in important moments, using your mouse to advance the text.
The art style would be cartoon mixed with 3d models, somewhat similar to P3 Reload.
Image credit: (https://www.thegamer.com/persona-3-reload-p3r-monad-depths-passage-bosses/)
The music would be simple since it will be mainly in the background. For the example I will use The Clicker from Alan Wake.
Generó: Escalar, Deportes, Físicas
Plataforma: Consola
Audiencia: Personas que le atraen los paisajes y la naturaleza, además de juegos que tienen escalar como temática. Dirigido a personas de entre 18 a 25 años.
Describcion del juego: Eres un robot creado para recolectar data en diferentes sectores en los que ya la población humana no puede habitar.
Para lograr tu propósito necesitarás escalar de diferentes maneras y formas a través de diferentes mapas y estructuras. En tu travesía encontrás diferentes personas, animales o criaturas qué te ayudarán o harán de tu viaje un desafío.
Los controles del usarán los botones como A, B, X, Y para seleccionar las extremidades, la palanca izquierda servirá para mover el torso del personaje completo mientras que la derecha servirá para posicionar la extremidad qué este seleccionada, y los gatillos realizarán la acción de confirmar el agarre del lado al que pertenece la extremidad.
El estilo visual del juego será parecido al del The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
La música será tranquila y relajada. Como ejemplo usaré Guillaume Ferran - Contre-jour | Jusant Official Soundtrack.
Genre: Sports, Simulation
Platform: Console
Target Audience: People who like sports mainly baseball, the audience would range from 15 to 30 years old.
Game Description: You control a pitcher in a Triple-A team, you can choose from all different roles a pitcher could perform like starting pitcher, relief pitcher, middle reliever, lefty specialist, setup man, and the closer.
Your objective is to strikeout the best sluggers in the league and take your team to the peak.
The art style would be realistic like other famous sport games.
Image credit: (https://www.polygon.com/24114643/mlb-the-show-opening-day-update-big-heads)
The music would focus in being similar to the one's you would listen in a baseball game in real life. For my example I will use MLB (Baseball) Stadium Sounds.
Genre: Meme, Flipper
Platform: Pc
Target Audience: People that like random games that don't make sense. The target audience would be anyone who wants to buy it.
Game Description: One day you decide to flip things for fun but every time you make a flip you want to up the challenge with something bigger, of more magnitude, until you break the streak.
The game only uses one button which is the space bar to flip from bottles, to tv's, to even a car (which is not the biggest).
The art style would be realistic with 3d models.
Image credit: (https://gamerant.com/archive/11643/)
The music would be randomness at its finest, for my example I will use UNICORN ON KETAMINE (this song is sponsored by Ian Domínguez).
Generó: Estrategia, Cartas,
Plataforma: Pc
Audiencia: Dirijido a personas que le gustan los juegos de apuesta en el que tomar riesgo grandes tengan una alta recompensa como resultado. Proyectado a personas entre 21 a 40 años.
Describcion del juego: Eres un apostador común y corriente, pero un día resulta que la mesa en la que estas jugando se encuentra "La Muerte" y terminas perdiendo tu alma.
Para poder volver al plano terrenal deberás ganarle en diferentes juegos de casino (blackjack, poker, baccarat, etc) a las almas perdidas en el "vacio" para poder tener una última apuesta contra La Muerte y recuperar tu alma.
Los controles del juego son sencillos. Todas las interacciones son con el ratón y tendrá algunos atajos con el teclado.
El estilo visual sería pixel art parecido al de Dungeon & Degenerate Gamblers.
Crédito de la imagen (https://purplemosscollectors.itch.io/dndg)
La música sería con temática de casino o de bar de apuestas. Para el ejemplo usaré Luigi's Casino - New Super Mario Bros.
Generó: Carreras, Acción
Plataforma: Consola
Audiencia: Personas que buscan juegos de autos que vayan rápido y sin control con muchos choques en pantalla y un toque de caos. Proyectado a personas entre 21 a 35 años.
Descripción del juego: Cada vez que juegas una partida escoges un conductor que viene acompañado de un tipo de coche ya sea un carro de carreas, una camioneta, un bus, o incluso un todoterreno.
Tu objetivo es chocar con todo lo que te puedas encontrar en la carretera como postes de luz, hidrantes, señales de tránsito, paradas de bus y obviamente otros vehículos entre otras cosas, ir ganado multiplicadores de valentía y crear el mayor caos posible. Como consecuencia serás perseguido por las autoridades y si eres derribado pierdes.
Los controles para manejar el vehículo serian gatillo derecho para acelerar, gatillo izquierdo para frenar, stick izquierdo controlar la dirección en la que iría el coche, el stick derecho para rotar la cámara, y los botones se encargarían de cosas como el freno de mano e interacciones en los menús.
El estilo de las carreteras y los coches seria con unas visuales realistas parecidas al Burnout Paradise.
Créditos de Imagen: (https://store.steampowered.com/app/1238080/Burnout_Paradise_Remastered/?l=spanish)
La música tendría una temática de metal pesado y crear una sensación de adrenalina constante. Para mi ejemplo usare Enter Sandman de Metallica.
Genre: Decision based, Comedy
Platform: Pc
Target Audience: People that want to play a game to pass the time occasionally and don't like long stories. Oriented to 21 to 30 years old.
Game Description: You're a high school student who’s in his final year but is dumb as a rock and has the lowest grades in the entire school, so you plan to make connections with every person that you think can make your dream of graduation a reality.
The whole dynamic of the game is to make decisions on who is or isn't your ally and that will lead you to different results that will reveal if you had success or not in graduating.
The whole game is played with the mouse since it is a story focused game and is meant to be 10 hours long at max, so nothing too serious.
The art style would be anime with hand draw portraits and little 3d models.
Image Credit: (https://medium.com/@nathanlamb75/moments-of-truth-yosuke-persona-4-social-links-explained-e6ada1ba2c3c)
The music would be mainly upbeat and with a joyful theme. For my example I will use Persona 3 Reload - Iwatodai Dorm -Reload- (Lyrics)
Genre: Sports, Management Simulation, Point and Click
Platform: Pc
Target Audience: People that like sports and management games like football manager. Oriented to 15 to 30 years old.
Game Description: Your task is to make the best Arena for all kinds of teams across different leagues of sports like basketball, football, tennis, hockey, and more. And an important aspect is your employees as well because you will decide who stays and who doesn't.
Also, you will be able to customize all the arenas by adjusting in the building infrastructure, things like banners, jersey retirement, team's hall of fame players, team anniversary events will be decision you will be able to make as well.
You will use the mouse to interact with everything in the game.
The visual art would be low poly from an isometric view of the arena.
The music would be slow and relaxing, there's no action or serious issues so there's no need for dramatic or hype music. For the example i will use the Mii Channel Theme.
(https://www.youtube.com/watch?v=po-0n1BKW2w)
Image Credit: (https://www.freepik.com/free-vector/stadion-sport-arena-isometric-set_6169451.htm)
Generó: Bullet Hell
Plataforma: Consola, Pc
Audiencia: Gente que le gustan juegos que sean un desafío y mantener la concentración sea clave. Proyectado a personas entre 18 a 25 años.
Descripción del juego: Eres el Rey Bomba y todo tu ejercito fue aniquilado por el Duque Candela.
En un intento desesperado de ser el último superviviente el rey escapa de su fortaleza, pero para ello necesitará escapar de todos los soldados que intentan encender su mecha para exterminarlo de una vez por todas.
Los controles en ambas plataformas serían los clásicos, WASD o el stick izquierdo para el movimiento, el personaje del jugador estará en corriendo de forma permanente debido a que estará escapando desesperado por su vida, los gatillos o teclas a preferencia serían utilizados para rodar, y los botones o clics del ratón para interactuar con los objetos en el mapa y saltar.
El estilo visual serían con modelos 3d y low poly.
La música está centrada en tener cadencias rápidas y que hagan al jugador llegar a un sentimiento de agobio. Para mi ejemplo usare Undertale Muffet Theme.
(https://www.youtube.com/watch?v=w4tIwp_c_vA&t=151s)
Créditos de la imagen: (https://www.turbosquid.com/Search/3D-Models/free/low-poly/bomb)
Genre: Clicker, Relaxing
Platform: Pc
Target Audience: People who like resource management games and play games every now and then. Customer range would be between 15 and 28 years old.
Game Description: Business Mime consists of mimicking the business that are trending or have been famous for generations so you can climb the business rankings and be alone at the top.
The controls are simple, you will need to use the mouse to click, then click some more and after that finish up with more clicking until your fingers fall off... until you get idle clicking and then you just watch it on a second tab.
The game art style would be retro pixel art.
The music would be mainly focused on the thematic of an office, with the objective to be relaxing and soothing. For reference I will use Lobby – Good Job! OST.
(https://www.youtube.com/watch?v=Sb59i6inW7Q)
Image credit: (https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?l=swedish&id=3143040173)
Plataforma: Pc
Audiencia: Gente que le gusta pasar el tiempo redactando documentos o simplemente escribir en máquinas antiguas. Para jugadores de 21 años en adelante.
Descripción del juego: Eres un escritor común y corriente qué descubre una máquina de escribir con poderes mágicos que le dan vida a todo lo escrito en ella, con este descubrimiento no eres capaz de resistirte y quieres ver hasta donde puedes llegar con los textos qué eres capaz de fabricar.
Los controles serían todos los botones qué posee un teclado común y corriente, el ratón sería una manera de interactuar con el entorno y seleccionar herramientas de edición en el programa que usa el personaje controlado por el jugador.
El estilo visual del juego sería caricaturesco.
El estilo de música que me gustaría aplicar en el juego sería clásica o pistas instrumentales qué no distraigan al jugador y destaque en el fondo. Para mi ejemplo usare Chopin – Nocturne op.9 No.2.
(https://www.youtube.com/watch?v=9E6b3swbnWg)
Créditos de Imagen: (https://www.reddit.com/r/nostalgia/comments/13xr5ph/kids_typing_a_game_made_to_teach_typing_from_1994/)
Post a comment