Streak Club is a place for hosting and participating in creative streaks.
Genre: Fighter
Platform: Mobile
Audience: E +10, for those looking for a game like punch-Out but more simplified and accessible for casual players.
The game’s story is very simple, you’re a robot climbing to the top of the league by fighting several rivals, that’s kind of it.
The gameplay is in a third person perspective from the back (see image below for an example) and there are 2 buttons on each side of the screen, one for punching from that side and the other for dodging, and if you manage to land a set number of hits without getting hit yourself, you can use one of your special customizable abilities in one of your fists, like if you manage to land a hit with the icy hand, the opponent stays frozen until the player land a hit, giving you a chance for a fully charged attack, or landing with the slow clock makes the opponent's movements slower for a short time. Whoever knocks out the opponent’s head first is the victor of the match, and whenever you beat an opponent, you unlock one thing from them, be it a different skin for an extremity, or one of their special abilities, so you are encouraged to fight them again until you master the fight.
The game will have a pixelart style similar to a SNES game, but with a few modern touches.
The Images below are an example of the idea for gameplay and how the character would look like, and of course the inspirations.
They are from “Super Punch-Out!!” and tis link: https://en.wikipedia.org/wiki/Rock_%27Em_Sock_%27Em_Robots
Género: Plataformero 3D, Colectathon
Plataforma: Switch, PC, Xbox, PlayStation
Audiencia: E+10 a arriba. Pará los que quieran un plataformero con mecanicas similares a las de los del N64 con un estilo más moderno y urbano.
La ciudad ha sido prácticamente comprada por las corporaciones, la policía está en sus bolsillos y han secuestrado a todo tu barrio, sólo queda una cosa por hacer... Volverse la amenaza pública No. 1 y combatir contra el "Hombre".
El objetivo principal en los niveles del juego explorar los niveles, encontrar y liberar a la gente secuestrada, y vencer al jefe final para poder desbloquear el siguiente nivel, pero para poder siquiera tendrás que encontrar cierto número de gente.
Los niveles serán abiertos y basados en lugares urbanos como tal vez, un parque, una torre en construcción, un mall, una escuela, una estación, tal vez hasta una feria, y tendrán coleccionables además de la gente que tienes que salvar como pares de zapatos colgados por algún lugar alto, o páginas con algo especial en ellas, pero también tendrán obstáculos como diferentes tipos de enemigos que sólo te hacen daño o unos robots pequeños que mientras más allá te hacen más lento, a obstáculos que tienes que pasar saltando y haciendo maniobras especiales para llegar al final.
La idea para el gameplay es que puedes hacer diferentes saltos y maniobras dependiendo de qué estás haciendo y dónde estás, como, por ejemplo: puedes tener un salto diferente dependiendo de cómo te muevas, si estás quieto puedes hacer un salto alto pero recto hacia arriba, si estás en movimiento puedes hacer un salto normal hacia la dirección a la que vayas que es bueno para la mayoría de las situaciones, o si vas corriendo puedes hacer un salto de larga distancia, pero sin mucha altura. También algo como al hacer wall running hacia el frente puedes saltar puedes saltar hacia un lado o hacia el frente, mientras que si lo haces hacia arriba solo puedes saltar hacia atrás haciendo un backflip por estilo y elegancia.
El juego también tendrá un Hub World el cual no sólo servirá para ir a otros niveles o practicar tus saltos, pero también puedes charlar con la gente que salvaste y hasta te pueden dar mejoras o recompensas, también algunos te pueden dar misiones como cubrir una parte de un nivel con panfletos, o deshacerte de enemigos en un área.
Tendrá un estilo de arte será tipo cell-shaded con una banda sonora variado como con mezclas de música urbana con otros géneros como rock.
Idea para la música: https://www.youtube.com/watch?v=yLZ_emA486U&list=PLD61626F6813F6C5F&index=14
Idea para la música de un jefe: https://www.youtube.com/watch?v=LspHkXsuVjY
Las imágenes de abajo ilustran el estilo de arte para el juego, una idea para un nivel y la idea para el gameplay. Las imágenes son de "Lethal Leage Blaze", una foto que tome de la feria de Azuero y "Super Mario Odyssey”.
Genre: Racing, Combat Racer
Platform: PlayStation, Xbox, PC
Audience: T and up. For those that want a Chariot based racing game that is a bit insane, but still pretty bloody.
In ancient Rome, in the great coliseum, the famous sport known as Chariot Racing is held, where many fall but a skilled few rise into legend, will you be one of them? Or just end up maimed and bloody on the track.
The tracks are all in the coliseum, but the coliseum can transform into different settings and change its terrain, making it have different tracks in the same place. There chariots can be customized not only aesthetically, but you can make a build that is more focused on speed, offensive, defensive, etc. By customizing the wheels, the Chariot, or the type of horses you use. There are 2 types of races, "First and Alive" is a basic race, where the first one to finish is the winner, but you can also destroy other chariots to facilitate it or have all of them destroyed so you win by default. The tracks for this mode are the usual one-way circular deal, and it does have weapons you can pick up while you ride to debilitate or destroy your opponent's Chariot, or them.
"Last Warrior Standing" is a battle-centered game mode where everyone fights each other with weapons around the arena until there is only one standing. The tracks for this mode are also circular, but more open to go wherever to let chaos ensue.
The weapons that you pick up can be used on the opponent's Chariot, weakening it in the damaged part, but if you want to finish them quickly, you can target the driver themselves, but that is the hardest target to hit, so there is this system where you can either weaken the opponent's Chariot, making it harder for them to hurt you but still being able to, or trying to take them out permanently but risking wasting your weapon.
The style of the game will be cell shaded and a bit cartoon to make the violence less serious, and the music will be something like old Roman instruments playing Eurobeat, something like this (also where you can find the meaning of the word “Age” in the title): https://www.youtube.com/watch?v=GYGXYYOp4as
The idea for the transforming coliseum came from the third image below of the real coliseum and its sort of contraption that they would use to do stuff like bring out lions on the arena.
The images below are from "Cell Damage Overdrive", "Circus Maximus: Chariot Wars" and https://albertis-window.com/2011/08/underneath-the-colosseum/
Género: Mundo Abierto, Aventura, Puzzle
Plataforma: Switch, PC, PlayStation, Xbox
Audiencia: Pará los que quieran explorar un lugar antiguo y resolver sus misterios sin mucho peligro con un estilo único.
En el desierto lejano, algo sucedió hace mucho tiempo... Eso y una sola letra traducida de su idioma antiguo son lo único que sabes al adentrarte a este desierto en busca del pasado, y quizás algún que otro artefacto antiguo.
No hay un objetivo concreto en el juego, simplemente explora todo este mundo en busca de lugares antiguos, runas, artefactos y otras cosas así. Pará ayudarte en tu aventura hay un par de NPC con los cuales puedes interactuar y aceptar misiones, comprar tipos de equipamiento, o solo conocerlos. Habrán ciertas estructuras por el mundo que al principio no parecerán mucho, pero si te atreves a explorar puede que encuentres un antiguo templo o hasta un pueblo abandonado, donde puedes encontrar variedad de artefactos coleccionables o artefactos que puedes intercambiar por diferentes herramientas para facilitar tu exploración, como un tipo de glider, o un gancho de escalar, o incluso también vehículos para viajar por el mundo, aunque sólo puedes llevar un número determinado de herramientas, pero puedes llevar extra en tu vehículo o mejorar tu mochila con los artefactos mencionados antes. Al explorar también podrás encontrar runas antiguas las cuales, con la ayuda de un NPC, puedes descifrar la letra que significa y poder traducir palabras y oraciones esparcidas por el mundo las cuales te pueden dar la ubicación de tesoros o las respuestas a acertijos en tu camino.
El estilo de arte que tengo en mente, la mejor forma que lo puedo describir es que se verá similar al de la imagen de abajo. La música en el juego no se notará mucho, pero por ahí puede que oigas un remita mientras explora el mundo, pero cuando descubres y explorar unas ruinas, si tendrá música que se note más, algo como esto: https://www.youtube.com/watch?v=c_G7Haf1aOI
Las imágenes de abajo son del OVA "Dragon's Heaven" y "Journey".
Genre: Party, Sport
Platform: Switch
Audience: E+10 and up, those who want a spin on pool or what to play it with their families at home.
Pool Party is a movement-controlled pool game with a fun spin for everyone to enjoy.
You can enjoy the standard pool game in "Classic Pool", which can be PvE or PvP with up to 2 players.
You can also enjoy a game with up to 4 players in the "Party Pool" game mode, we're you can choose different tips of tables with similar to completely different layouts and every player has their own balls, making for a more chaotic version of the classic pool game.
But if you want even more chaos, you can try the game mode "Full Party Pool", which itself is divided into "Chaos Pool" and "Custom Chaos Pool". Chaos Pool has the same number of players as Party Pool, but with some extras added to the game, like certain holes giving the player who put a ball in it a certain power up, like putting the white ball in a position of your choosing, or being able to see the whole trajectory of the white ball, or even making the white ball pass thru balls that aren't your own; or a spot in the table where a ball you hit with the white ball passes also gives you one. Meanwhile, Custom Chaos Pool is like the previous mode, but you can customize some of the game, like choose certain power ups to not be usable in the game, or even changes to the rules, like putting a time limit on the game, or giving everyone double turns, or if you want, giving every player their own white ball.
You can also customize cosmetic aspects of the game like the look of the table and each player's balls, but also the music style, which is mostly calm jazz, but it might change or get remixed depending on the game mode.
The images are from Pool Panic and Virtual Pool.
Metal Jacket Trooper
Género: Acción, Mundo Abierto, Aventura, Shooter en 3ra Persona
Plataforma: PC, PlayStation, Xbox
Audiencia: T a arriba; para los que quieran un juego de mechas con una temática más oscura y realista, pero con acción frenética.
En un futuro lejano, la tierra ha quedado en ruinas de ido a la guerra de los Jackets, mechas creados con un material llamado, corazón de metal descubierto por colonizadores españoles en el pasado, dejando solo a unos pocos lugares hospitales para poder vivir. Tu eres un buscador de objetos con valor el cual, en una situación de vida o muerte contra unos cazadores de viejo, encuentras a una unidad de Metal Jacket, uno de los antiguos trajes mecánicos que terminaron la guerra, y sin opción, decides pilotear lo para salvarte, y así es como comienza tu duro viaje.
En el juego, puedes pilotear un Metal Jacket, el cual, aunque sea un robot bien grande hecho de metal, es sorprendente ente móvil y acrobático, pudiendo esquivar o saltar obstáculos o hasta enemigos. Hay dos tipos de combate/armas:
Distancia/Pistolas: Este es en 1ra persona para apuntar mejor y el U.I. cambia para simular un tipo de modo alternativo de vista en el mecha. Hay Pistolas de 1 mano, las cuales, aunque no tengan tanta potencia como las otras, las puedes usar con otras pistolas o armas. Las de 2 manos tienen menos versatilidad, pero causan más daño y tienen modos secundarios de balas.
Cuerpo a Cuerpo/Armas Meele: Este modo está en 3ra persona para ver mejor el área y el U.I. también cambia en el mecha. Hay armas de 1 mano, que se manejan más rápido y te deja usar otra arma o una pistola, mientras que las de 2 manos son más lentas, pero tienen más fuera y alcancé y habilidades especiales.
El mismo mecha tiene un sistema de customización donde cada extremidad y el cuerpo pueden cambiar e para tener diferentes habilidades. Los brazos pueden ser cambiados individualmente, ósea cada brazo puede ser diferente al otro., mientras que las piernas son una unidad unida. La armadura se puede cambiar para otros tipos de defensas o habilidades, y lo otro que se puede cambiar o agregar es un 3er ojo, que se ubica arriba y te puede dar habilidades relacionadas a la visión.
El juego tendrá un estilo de arte semi realista con un outline notable y tendrá una banda sonora con guitarra española.
Música: https://www.youtube.com/watch?v=9ey_q1QziMU
Idea de la guerra y de las animaciones del juego: https://www.youtube.com/watch?v=uUVSH2Qxgk0
Las imágenes son de Titanfall 2 y https://www.goodfon.com/wallpaper/post-apocalyptic-robot-zima-putnik-guide-fantastika-chelovek.html
Genre: Open-World, Platformer
Platform: PC, Switch
Audience: From T and up; for people who like games like “Jet Set Radio”
In the city of insert name, there is a war... Just not a bloody one, more of a delivery one, one where different delivery companies fight for supremacy, and you happen to work for one of the smaller ones, but it’s one of the non-shady or definitely evil ones, and the people working with you have a lot of “character” you could say, but at least you get to do what you love, dash around the city like a maniac.
The main jest of the game is delivering packages around the city in as little time and with as much style as possible. With a free running system that could best be described as early assassins' creed/ unity meets jet set radio, where you can climb almost any surface, but others require more creative movement. But you’re not the only one delivering stuff, other companies are either trying to beat you to the place, or trying to stop you, not to mention the gangs that will try to steal from you, but there aren't really any combat options other than knocking them out with certain items, but you can outrun them or make them trip. If you're not on the job, you can explore the city for collectables or go shopping for outfits, or items to facilitate traversal, or spend it on training to increase certain attributes, and maybe unlock abilities.
The art style will be cell shaded with a semi-futuristic aesthetic and a varied soundtrack of FUNKY beats, for example, something like this for the main district of the city at night: https://www.youtube.com/watch?v=RkVOnU16BMY&list=PLD61626F6813F6C5F&index=4
The images below are from “Bomb Rush Cyberfunk” and “Assassin’s Creed Unity”
Género: Carrera, Mundo Abierto
Plataforma: PC, Switch, PlayStation, XBox
Audiencia: T a arriba. Pará quienes les gusten los juegos de carreras a pura velocidad caótica como burnout o las pistas online de gtav.
En el lejano futuro, los carros han avanzado al punto en el que pueden desafiar la gravedad y conducir por superficies horizontales, al revés, o cualquier ángulo con suelo, lo cual hace las carreras callejeras del futuro aún más excitantes, o mortales, dependiendo a quien le preguntes. Tu eres uno de los muchos con querer lograr el título de DK, mejor conocido como “DriftKing”, pero podrás lograrlo con el océano de contrincantes en la ciudad? Pues prende tu motor y veremos.
“DriftKings” es un juego de carreras en un mundo abierto donde cualquier superficie es tu calle. Hay varias actividades que puedes hacer en el mundo, como obviamente carreras clandestinas para incrementar tu fama y ganar dinero para partes y mejoras para tu auto, o hasta otros trabajos como repartidor o taxista. Pero cuidado cuando viene la policía, porque hay si se viene una persecución la cual incrementa en dificultad lo más que dure o si destruyes otros autos policiales o elementos en el mundo mientras siga la persecución, pero si milagrosamente logras escapar, tu fama puede incrementar incluso más que en carreras, dependiendo del nivel de dificultad.
El juego tendrá un estilo de neón con un poco de vaporwave con un soundtrack de puro eurobeat, la cual puede cambiar de volumen o impacto dependiendo del momento en el juego.
https://www.youtube.com/watch?v=CaBX5Zb9ShE
Idea para la canción del opening:
https://www.youtube.com/watch?v=DL8QGNUB4Hk
La imagen de abajo son de “Electro Ride: The Neon Racing” y “Mario Kart 8”
Género: Aventura
Plataformas: PC, PS4/, Switch
Audiencia: E +10, para los que busquen un juego simple de jugar con un arte y banda sonora también simple pero bella.
Al inicio, todo está negro, completamente oscuro hasta que tú decides presionar un botón, lo cual causa que un pequeño punto de luz se empiece a formar en medio, el cual puedes mover. Después de explorar por un rato, descubres otro punto de luz al cual te diriges, y cuando lo tocas causa una explosión de luz y color por todo el lugar, y de esa explosión se forma un niño hecho de estrellas, el cual puedes controlar con el fin de despertar el universo.
En el juego explora el universo tocando estrellas para poder despertar al universo. Al tocar una estrella, abre el nivel de esa parte en el cual tienes que seguir con tus oídos el instrumento de ese nivel para poder ir en el camino correcto, en el cual al final tendrás que armar una constelación para terminar el área, y después de lograrlo, el instrumento de ese nivel se vuelve parte de la música en el mundo.
El juego se verá básicamente azul oscuro con puntos blancos y algunos colores para que se vea como el espacio, y tendra un estilo mas animado.
Es un juego muy simple en términos de gameplay, pero este es más por la experiencia y para relajarse.
La imagen de abajo ilustra el estilo que quisiera para el juego, aunque obviamente no tan realista, mientras que el enlace es para los diferentes temas de Tarrey Town de BOTW, los cuales creo que mejor ilustran lo de la música en el juego. La imagen es de discovery y la música de Nintendo (porfa no me funen).
https://www.youtube.com/watch?v=4qt5I9Lr37E&list=PLS_DtsHzalpwurHW0fSFI4Vvk2IK-K5pH
Genre: Action
Platform: Mobile
Audience: E 10+, for people looking for a simple but engaging game.
You are a space snake that after an arduous battle in the vacuum of space, lands on a strange neon planet, which seems to have the floor both up and down, which is good for you cause it makes moving around the planet much easier, but that fall made you lose a lot of your powers, so now you scavenge the planet to see if you can get your powers back, and maybe some new ones that could help you get out of this planet, if it doesn’t kill you first.
In the game, you explore the levels eating minerals and enemies to regain health or level up your main ability, you dash, which makes you go faster, jump farther, and eat certain enemies and minerals, and leveling that up also increases your length.
You can also unlock special abilities after defeating bosses, like temporarily being able to split in 2 to eat said special enemies without dashing.
The best way I could describe the game would be a mix of Pac-Man and Slither.io with a neon art style, but you can only freely move in the ground areas while in the open ones, you can just jump to another area.
The images below hopefully illustrate the idea I have.
They are from Pac-Man, Slither.io, and Neon.
Género: Aventura, Vuelo, Acción
Plataforma: PC, Switch
Audiencia: E 10+, Para los que busquen un juego de vuelo enfocado principalmente en exploración con un poco de combate para variedad.
En el mundo de HighGround, el cual está en medio de una guerra entre 2 facciones, ere un expiloto de la guerra el cual decide renunciar por razones misteriosas y decidió formar parte de un grupo de repartidores los cuales no tienen una alianza con ningún ejército, ya que su único propósito es entregar lo pedido a quien les pida o lo necesite, lo cual decides hacer para tal vez expiar el pasado...
El juego se trata de viajar por el mundo de islas y castillos flotantes en tu pájaro con el punto principal siendo ir del punto A al B con el menor daño posible a la carga, ya que puede que sea difícil maniobrar por ciudades destruidas por la guerra, y en el peor de los casos, te encontraras en medio de una emboscada, por parte de alguno de los ejércitos creyendo que eres un ave enemiga, o de piratas aéreos que desean tomar el paquete para ellos mismos, pero estas preparado con tus propias armas especiales para poder combatirlos, o a veces poder usarlas para destruir ciertos obstáculos o ir por áreas que antes estaban bloqueadas por si es una entrega por tiempo.
Para el mundo tenía como un estilo steampunk fusionado con fantasía, la parte de fantasia siendo inspirada por Skyloft de Skyward Sword, pero el estilo grafico seria más como de comic book cell shading, como con sombras y outlines bien notables.
Las imágenes de abajo sirven como ejemplo de lo que he descrito, son de: The Legend of Zelda: Skyward Sword, la segunda de este enlace: https://www.peakpx.com/en/hd-wallpaper-desktop-axatm , y la ultima de Red Wings: Ace of the Sky.
Genre: Adventure, platformer
Platform: PC, Switch, PS4/5
Audience: E+10 and up, for players looking for a more relaxing experience with a beautiful art style.
The game doesn’t tell you much of the story, but wat we know is that you start in a skyscraper that is remarkably high in the sky, and up in the sky, you see a shining star, and the only way to get to it is by diving into the sky, using the clouds as water and diving into them like a dolphin, so that you can reach whatever is up there...
The game is a semi-linear adventure across the sky, where you swim across the clouds and jump and dive into other clouds, almost like a dolphin, and the only directions are the star you are trying to reach, but there are obstacles, of course, like clouds being too apart, or other skyscrapers that you must climb via the clouds around it , but if you’re lucky, you can find certain artifacts that upgrade your swimming boost, allowing you to jump higher and farther.
It is a simple game, but I feel this one is more about the experience than the gameplay.
The Images below are the closest I could find to the Idea I had, the first one is for the aesthetic and like style of the game, and the second one is more the art style instead of the gameplay, cause it’s not going to be a dogfighting game, that is the next one.
They are from Sky: Children of the Light and Red Wings: Ace of the Sky.
Género: Movement Shooter, FPS
Plataforma: PC
Audiencia: De M. Para los que buscan un juego de pura acción rápida retro.
Eres una víctima de algún enfermo experimento en el cual, tienes que matar para sobrevivir, más bien, tienes una bomba en el corazón la cual tiene un timer el cual, si queda en cero, explota, pero hay una forma de incrementar los números, tienes que matar a los otros experimentos y mutaciones para poder sobrevivir lo suficiente para encontrar la forma de quitarte esta bomba, pero no hay mucho tiempo, ni para recargar armas
El juego es un movement shooter en el cual siempre hay un timer que también funciona como tu salud, pero no solo baja con recibir daño, sino que también va bajando cada segundo, pero la puedes subir matando enemigos, y si logras seguir matando enemigos, puedes incrementar la cantidad que consigues devuelta. Pero como siempre estas contra el reloj, tu personaje no le da tiempo de recargar las armas que consigues, así que cuando se acaban las balas en una, tiras la que tenías a un enemigo si puedes y luego tienes tres opciones, puedes usar otra que guardaste en el inventario, puedes buscar una en el área, o puedes quitársela a un enemigo y patearlo fuera de alcance para dejarlo medio confundido, remetiendo con el arma que le quitaste. También, como es movement shooter, te mueves bien rápido y puedes hasta deslizarte, correr por las paredes, y poder hacer un dash a la dirección a la que te muevas.
Abajo una del estilo grafico que quiero para el juego, el cual es como el Doom original, con el personaje, los enemigos, y ítems consumibles e interactivos en pixelart, y el mapa en si en polígonos 3D, pero con una estética más como bio-técnica.
El juego es Brutal Doom.
Advertencia: La imagen contiene mucha sangre, por si eso lo disturba.
Genre: Rouge-Like,
Platforms: PC, PS4/5
Audience: Possibly M, for players looking for a tough and punishing challenge with a lot of gore.
In Hell and Back you play as some poor soul who ended up in this literal hell hole, why? Probably for a good, or in this case bad reason. But you do not think you deserve to be here, so you decide that maybe you can convince the Devil himself to let you go, if not? Well, maybe you can beat some sense into him. But even being able to see the man himself if going to be a though battle, as he is at the bottom of "The 9 Circles of Hell", and the first seven are guarded by "The 7 Deadly Sins", not to mention the eight one being guarded by "Satan's Right-Hand Man", but you are technically already dead, so you do not have anything to lose...
Except your progress... And your sanity...
In the game, you venture into the deepest circles of Hell looking for a way out, and you'll have to fight your way out, in a fast-paced combat system where you will be dodging and attacking trying not to get overwhelmed by your foes, luckily you can find weapons, abilities, and even perks that your character can keep for that run, because the game is a rouge-like, so every death takes you back all the way to the beginning, and takes away your stuff and perks, but there are certain ways you can keep weapons and upgrades, like “Vergil’s Private Lockers”, where you can store weapons and items for a fee, and then you can take them out at any time, even after being sent back, he also runs a shop where you can buy or sell said weapons and abilities, or if you manage to kill a boss, you can obtain a Blood Soul, which is a special type of currency that you can use to buy permanent upgrade that stay even after being sent back, like more health or power, and even abilities if you spend enough souls, but careful, every death also changes the order of the circles, so in one run you could start with the circle guarded by sloth, but in the next one you could start with greed, so it’s good to be prepared.
You might even meet characters that may be allies or enemies, or maybe they will change their allegiance in the next run, because every run has an impact on the characters and even the world, as you can unlock shortcuts if you can find them.
You will suffer a lot on this journey, but I mean you're in Hell, so you can't really say you weren't expecting it.
The gameplay I think would be something like that of “Risk of Rain 2” but with more emphasis on melee combat instead of shooting, and the art style would be cell shaded, maybe something like the art style of Mike Mignola’s Hellboy.
The images below are from the game Risk of Rain 2 and the comic book Hellboy.
Género: Metroidvania, RPG.
Plataforma: Móvil, Switch.
Audiencia: E10+, Pará los que quieran un metroidvania más pequeño y accesible.
En esta pequeña aventura, juegas cómo Sam, una casa recompensa con un látigo mágico, que ha decidido tomar una misión de un extraño encapuchado, la cual consiste en buscar un artefacto en una misteriosa torre que, al parecer, salió de la nada un día.
Armada al inicio con su látigo y sus habilidades iniciales, explorará varios niveles, los cuales cada uno son su propio laberinto lleno de ítems y mejoras, como enemigos y trampas, podrás completar tu misión, o terminaras como el resto...
El game play es como cualquier, tienes un mapa para explorar con diferentes ítems y habilidades que coleccionar, como también enemigos para matar.
Las diferentes áreas son más como diferentes niveles, en los cuales cada nivel es su propio mapa, y no habrá backtracking a áreas previas, será más como una selección de nivel.
En el combate tienes varias opciones, la principal se trata de golpear al enemigo con tu látigo y saltar para esquivar, o golpearlo, también puedes usar habilidades que encuentras en el mapa como un dash para a ser arte o alejarte, o una piedra elemental que le puedes poner a tu látigo para hacer daño elemental, o hasta usar hechizos que encuentras en el mapa, los cuales puedes mejorar a la vez que subes de nivel.
Que otros secretos oculta la Torre, sólo una forma de averiguar...
La imagen de abajo es similar a la idea que tengo del game play, no tanto de él estilo.
Es de Castlevania: Harmony of Dissonance.
Genre: Beat-em-up, RPG.
Platform: PlayStation, Nintendo Switch, Xbox, PC.
Audience: E 10+.
Food comes alive in the streets of “Eat-em-Up", where the food has mutated by a strange accident, the same one that gave you the abilities to counter this sudden invasion, the ability to eat them and evolve.
In the game, you beat up the enemies, who are anthropomorphic food, like a raspado or crab, and if you grab an enemy when their health is red, you can eat part of the enemy for various effects, like health points, special move points, or in with certain enemies, special modifications to attacks, like eating the crab gives you a crab claws with more range of attack and a cutting effect, or the raspado and an ice blast that freezes enemies. There is also an RPG leveling up mechanic, which is divided into 2, the basic one that levels up health, attack, and the special meter, and is leveled up by defeating enemies and bosses, and the second one, which unlocks attack moves and special attacks, which levels up by eating enemies with abilities, like a long tendril grab from an octopus.
For now, I am thinking of 4 playable characters, which will have different abilities and move sets from each other, but I end it here for now.
Here is an image of a game like what I am thinking of.
It is from “Scott Pilgrim vs. the World: The Game”
Genre: Action, Beat-em-Up, Puzzle
Platforms: PC, Playstation 4/5 and Switch
Audience: From T and up
Vengance, is all you can think about since the day you were meant to die, at least according to those 5 b*****ds who came to the dojo one day and killed everyone there, and then tried to kill you by throwing the fiery oil from grandpa’s offering and a slash to the chest... but here you are, angry and without sight, but not exactly blind...
All you see is red, and outlines of what you could have seen if your eyes weren't damaged, but at the same time, you can see things you could not see before, or at least sense them, you can even smell and taste something and know its recent activities...
You take this as some sort of sign that you were meant to enact your justice on them with the gifts you’ve been given, to have your revenge.
In the game, you will go through the levels beating up anyone in your way with the training you have from your family, and your heightened senses, that even allow you to predict when an enemy is going to attack, but also help you solve puzzles to find other roads to the boss, or special unlockables like costumes or weapons.
The combat is like the free-flow combat of the Arkham series, with a counter that is highlighted when an enemy is about to attack, but getting hit can really do you bad, as there is a bar where if enemies hit you enough times, your senses go haywire and it becomes almost impossible to counter, but it’s still possible if you pay attention. There are 2 types of attacks, the normal ones, which you can counter or dodge, and the strong ones, which you can really only dodge, getting hit is not something you want but there are also enemies that can mess with your senses, like sneaky ones that move very quietly that you can’t really sense, or big ones that make a lot of sound, almost blinding you to the rest of the enemies, you can of course counter them by either making a strong sound so that you can sense the sneaky ones, or you can break the thing that is making the sound with the “Bullseye” mechanic, where if you do a certain set of combos, you can target a body part, armor part, or weapon that the enemy is holding, this can make it so that they are more vulnerable, or so that they can only do certain types of attacks, and it does work on bosses, but for a limited time. You can also use weapons you find on the map or from disarming enemies, which do more damage, but you can’t counter with them, and they break if used too much, but you can block strong attacks with them, and you can find special weapons in hidden places that do last.
You may also encounter certain puzzles that require your senses, like smelling a certain scent to know what happened there and figure out how to solve it or hearing a certain sound to reveal an item or access keys.
And there is a level up/skill system to upgrade your character, from different combat techniques, like a grab that can be upgraded to one where you spin the enemy around like a spin attack, and then throw them to another enemy, a wall, or of the stage, it also includes weapons, to upgrades to your sensory abilities, like upgrading your warning of an enemy attack to one where you can disable a part of them like the bullseye, but for a period of time.
So, the shortest way I would describe the game is that it’s basically a Daredevil game, I mean you have a blind guy that knows martial arts and heightened senses to an absurd degree, but none has done it yet, so I'll just do like Team Reptile and do it myself.
This is the best picture that I found that resembles the art style I’m thinking of. Just imagine that the characters are in a black, almost 2D outline.
It’s from Sifu.
Genre: Open World, 3D Platformer, Beat-em-Up
Platforms: PC, Switch
Demographic: From T and up, for people who like cell shaded art styles, and smooth and fun forms of movement
Description:
It is the year 20XX, humanity has made many technological advancements in a short amount of time thanks to the asteroid affectionally named “Chicxulub Jr.” which landed in the middle of the Pasific, not only containing a great amount of a new type of material Caled “Nu” (not the final name), but also mutating a certain lucky few with superpowers, ushering in a new era for humanity... Is what they usually say on TV, but the truth is, whoever controls the Nu, controls the world, or at least all of Neo Tokyo, where you, sadly, reside.
You are just a speck of dust in the middle of the city, no one really thinks about you, and nobody cares, everyone else is busy complaining about Olympus Corp., the company that basically runs the town with their special police force, which just does what they want and nobody can do anything, except for those who are willing to do something, better known as the V’s, short for Vigilantes, who are groups of people who break the “law” to do what they believe is right with whatever they have, from homemade gadgets, to their unregistered “gifts”, and it just so happens that you decided to become one, why? You decide!
You can choose between 3 different classes:
-The Street Demon: They know the city better than anyone, and although they have little to 0 gifts, their resourcefulness and good fighting ability make up for it, their also extremely good and stylish when it comes to moving around the city or escaping the fuzz, also uses gadgets they either stole or made from scraps which help in combat and movement. Will do anything from stopping a gang war in the middle of the street, to helping you find your dog, because helping his people is what he does best.
-The Steel Mountain: One with an incredible gift, usually super strength, who fights whoever is up for it, especially if you work for Olympus Corp., they hate those guys, also not big on gadgets. Mainly focuses on combat or saving people or buildings from disasters, can also stop cars. Not good at moving around the alleys of the city, but can jump high, which helps with moving from place to place.
-The Ace of Spades: A trickster and suave person, who will help you, for a price of course. They usually try to avoid combat and prefer to sneak around or convince the enemy to let them pass, but if there is no other choice, they can use their gifts, which focus on either mind or body manipulation, to ranged or dodging abilities, or one of their gadgets which they either stole or bought of the underground, but. Can move better than the Steel Mountain around the city, but not as naturally as the Street Demon, but his gifts help with that. They may seem like they are doing this for the kicks... I don’t really know, maybe they are.
The city is filled with corruption and crime around the corner, along with other activities one can do for some cash or for special items, with a fluent combat that, depending on the class you choose, might be more challenging than the other, or easier.
The entire city is open to you, if you know how to move around it, from parkour, gadgets, or special vehicles, one can get around anywhere if they know what they're doing.
The game has a cell shaded art style like that of Jet Set Radio, and I think it suits the game really well. Also, Sega either forgot about or doesn't want to make a New Jet Set Radio, and I really want one, Future was awesome.
Down here is my inspiration for the Idea, Bomb Rush Cyberfunk, which is basically that meme of Thanos where he says “Fine, I'll do it myself” but it is Team Reptile picking up Jet Set Radio, because the game is basically that but with more options of movement, and they even got the same composer from JSR to make the music for it. I'm really hyped for it if it isn’t obvious.
Genero: Puzzle, Point and Click.
Plataforma: PC
Demografía: De T a arriba.
Descripción:
Despiertas de la nada en la cama de un hospital, al principio no sabes que paso o porque estás aquí, luego notas que tienes una venda en tu ojo izquierdo, te la quitas, pero cuando abres el ojo, empiezas a ver cosas, cosas que parecen haber pasado, y cosas que van a pasar, pero es demasiado para ti y decides cerrarlo y te das cuenta, que tal vez tengas poderes, poderes que podrías usar para resolver ese caso de hace tanto tiempo.
Así inicia la trama de “Future Suspects”, donde eres un detective con misteriosos poderes en el ojo que le permite ver el pasado o el futuro, el cual puedes usar para resolver misterios, aparte de tus habilidades de detective.
El gameplay cosiste en decidir qué vas a investigar primero en un crimen, el lugar, o los sospechosos, esta decisión puede cambiar mayormente lo que vayas a investigar en la otra, como si le preguntas a un sospechoso donde vio a tal persona, este te dice que paso por un apartamento al lado del lugar donde paso el crimen, y gracias a eso puedes investigar ese lugar para más pistas, o notar que la estufa estaba prendida durante el acontecimiento, y cuando interrogues a alguien, y te dice que dejo la estufa apagada, lo puedes atrapar mintiendo y presionarlo a revelar más de lo que hubiera dicho si iniciaras con la interrogación. También puedes usar tus poderes para poder hacer variedad de cosas, como visualizar como paso un acontecimiento exactamente en la escena del crimen para tener más material para interrogar, o poder ver que diría una persona si le preguntas una cosa para abrir más opciones de preguntas o escoger otra que te revele más información útil, pero estas habilidades tienen un límite y no las puedes abusar, así que tendrás que pensar muy bien cuando es el mejor momento para usarlas.
El juego tiene diferentes finales dependiendo de cómo resuelvas los misterios, hasta algunos misterios tienen diferentes soluciones.
Podras resolver estos misterios los cuales te puedan ayudar a resolver “ese” misterio de hace tantos años?
Genre: Metroidvania, Action Adventure, RPG
Platform: PC
Demographic: From T and up. Fans of Metroidvanias with medieval or gothic aesthetics.
The game is about your character, either male or female, your choice, who is a member of a group called The Strings of Fate, who send them on a mission with other members to a castle where they believe that their rival group, The Eyes of the Future, is running their operation, but then you discover not only that they are there, but that it really is an entrance to a small underground city, where you will have to fight and explore to survive. At the beginning, apart from choosing your gender, you can also choose different starter armor and weapons, like armor that focuses primarily on attack, defense, or speed, which also, depending on which one you choose, can unlock a special skill from the trait you chose early, and the weapons are either short, medium, or long range, like a sword, a whip because Castlevania, and a bow and arrow. Then the actual gameplay is about exploring the map like a Metroidvania, but with more focus on the combat. The best way I could describe it is that it is like Mega Man Zero or ZX, but with RPG mechanics like elemental damage weapons or items, and special moves that can be used by filling a bar by doing combos and defeating enemies, which can let you do moves like spinning the whip around left and right, or jumping, then whipping to the ground, and then pulling yourself down with a shockwave, or the classic slash and then saving the sword on the sheave, which then damages everybody behind you. Exploration is what you would expect from a Metroidvania, exploring and revealing the map, finding items and abilities to go through previously inaccessible areas. You can also level up because of the RPG mechanics, but I would make it more like darksouls’ level up system where you can choose what to upgrade, and that also works as a skill tree were leveling a trait enough, will give you an ability correspondent to that trait, also I would like to have just the 3 traits I mentioned earlier, to not have to think too much on what to level up.
A picture of my inspiration, Castlevania: Aria of Sorrow.
P.S. Sorry about the delay.
Genero: Sigilo, Plataformero 2D, Accion
Plataforma: PC (por ahora)
Demografia: De T a M, que les interesen juegos mas cultos.
El juego toma tiempo en la época de las películas en blanco y negro (la cual no me acuerdo de los años exactos) en Paris, y es sobre un detective policial que descubre un extraño lobo llamado Dennis que es completamente negro incluso en la luz, el cual se transforma en un tipo de capucha y capa la cual también puede tragar cosas, pero no mantenerlas o deshacerlas, y no puede aparecer de día, y juntos se vuelven vigilantes de noche para poder descifrar un misterio de otras bestias y una organización de crimen que las usa. El juego tiene un aspecto grafico de pixelart en blanco y negro. El gameplay se divide de día y noche, de noche es el principal modo de juego y consiste en quedarte en las sombras de la noche y evitar la luz lo más posible, ya sea de las lámparas callejeras para evitar ser detectado, o las linternas de los enemigos, ya que también te dejan más vulnerable no solo a ser detectado, pero también te hacen más débil y limitan tus movimientos y habilidades, y mucho más la defensa. Eliminar a los enemigos o evitarlos para llegar al punto b es el enfoque de las secciones de noche, y como tienes una capucha viviente de sombra, también puedes asustar a los enemigos lo cual no solo los espanta lo cual hace que corran fuera del área, sino que también hay una mecanica donde más asustes, tu leyenda crece lo cual afecta los niveles, y también hace que los enemigos sean más fáciles de asustar o deshabilitarlos, aunque si fallas en hacerlo bien te pueden acabar facilmente, asi que evitarlos tambien es una estrategia viable. De dia es mayormente historia, y tambien es donde puedes escoger niveles o misiones secundarias. So tengo todo bien planeado como se puede ver, pero es un inicio.
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